۰ نفر

در گفت و گو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

افزایش قیمت تخم مرغ به 7800تومان درب مرغداری‌ها/ قیمت منطقی چقدر است؟

۱۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۵۷
کد خبر: 312330
افزایش قیمت تخم مرغ به 7800تومان درب مرغداری‌ها/ قیمت منطقی چقدر است؟

دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های پرورش‌دهندگان مرغ تخمگذار ایران، گفت: قیمت خرید هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری در روزهای اخیر به 7800 تومان افزایش یافته، در حالی که قیمت منطقی آن 7500 تومان است.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ فرزاد طلاکش در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه دلیل اصلی افزایش قیمت تخم مرغ در روزهای اخیر مربوط به حمل و نقل است، اظهار کرد: افزایش در قیمت کارتن شانه و نهاده‌ها در افزایش قیمت تخم مرغ موثر بوده اما اثر حمل و نقل بیش از سایر بخش‌ها است به طور مثال هزینه حمل نهاده‌ها از بندر ماهشهر از 2.5 میلیون تومان به 7 میلیون تومان جهش داشته است.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود این مشکل موقتی باشد و با ساماندهی وضعیت حمل و نقل قیمت تخم مرغ منطقی شود.

طلاکش قیمت منطقی هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری را 7500 تومان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر قیمت روز هر عدد تخم مرغ در خرده فروشی 650 تا 700 تومان است.

وی با تاکید بر اینکه میزان تولید و مصرف در کشور سر به سر است، افزود: تولید روزانه تخم 2500 تا 2600 تن است که به همین میزان نیز مصرف داریم و در این شرایط نیازی به واردات نیست.

دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های پرورش‌دهندگان مرغ تخمگذار ایران از پیگری برای افزایش قیمت مصوب تخم مرغ خبر داد و اضافه کرد: ما تمایلی برای افزایش قیمت نداریم، اما با توجه به افزایش هزینه تولید چاره ای جز افزایش قیمت نیست.

طلاکش در پایان راهکار جلوگیری از گران فروشی و سوء استفاده از جو حاکم بر بازار را درج قیمت بر روی تخم مرغ‌ها عنوان کرد.