۰ نفر

رهبر کره شمالی:

خلع سلاح اتمی پایان سیاست‌ خصمانه علیه پیونگ‌یانگ

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۲۰
کد خبر: 270058
خلع سلاح اتمی پایان سیاست‌ خصمانه علیه پیونگ‌یانگ

رهبر کره شمالی گفت که اگر دنیا از سیاست‌های خصمانه خود خودداری کند، پیونگ یانگ دیگر به سلاح اتمی نیاز ندارد.

به گزارش روزنامه خلق چین، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفته است اگر جهان سیاست خصمانه خود را متوقف کند، کره شمالی نیازی به تسلیحات اتمی ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رهبر کره شمالی که دیروز به شهر «دالیان» چین سفر کرده، در دیدار با «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین، کیم گفته است اگر سیاست‌های خصمانه برخی کشورها علیه کره شمالی نبود، پیونگ‌یانگ نیازی به سلاح اتمی نداشت.

بنا بر این گزارش، کیم به شی گفته است: «توان اتمی برای کره شمالی یک ضرورت نیست و در صورتی که طرف‌های مربوطه از سیاست‌های خصمانه و تهدیدات امنیتی علیه کره شمالی دست بردارند، خلع سلاح اتمی دست یافتنی است.»

کیم در دیدار با شی گفته است انتظار دارد از طریق گفت‌وگو با آمریکا روابطی بر اساس اعتماد حاصل شود.

وی گفته است: «کره شمالی امیدوار است که طرف‌ها بتوانند رویکردی گام به گام و اقداماتی هماهنگ برای پیشبرد راهکار سیاسی برداشته و نهایتا به خلع سلاح اتمی و صلح پایدار در شبه جزیره کره دست یابند.»

رسانه‌های چینی امروز گزارش دادند که رهبر کره شمالی دیروز و امروز در شهر دالیان حضور داشته و با رئیس‌جمهور چین دیدار کرده است. کیم روزهای ۵ تا ۸ فروردین (۲۵ تا ۲۸ مارس) هم سفری غیررسمی به چین داشت. سفر پیشین قبل از دیدار تاریخی رهبر کره شمالی با رئیس جمهور کره جنوبی بود.

قرار است کیم اواخر ماه می یا در ماه ژوئن با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار کند.