۰ نفر

رییس سازمان دامپزشکی خبر داد:

تب کریمه کنگو کنترل شد/ افزایش بودجه سازمان دامپزشکی در سال آینده

۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۳۱
کد خبر: 225023
تب کریمه کنگو کنترل شد/ افزایش بودجه سازمان دامپزشکی در سال آینده

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بیماری تب کریمه کنگو در کشور کنترل شده و طی هفته‌های اخیر هیچ گزارشی از آلودگی به این بیماری به سازمان ارسال نشده است.

اقتصاد آنلاین- سپیده قاسمی؛ علیرضا رفیعی پور امروز در مراسم افتتاحیه آزمایشگاه مرکزی استان تهران در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری تب کریمه کنگو در کشور، اظهار داشت: شیوع این بیماری با پایان  فصل سرد و گرم شدن هوا شدت پیدا می یابد و تنها مربوط به امسال نیست و ما هر سال با آن مواجه هستیم.

وی افزود: اقدامات سازمان دامپزشکی با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور موجب شده این بیماری تحت کنترل قرار بگیرد.

رفیعی پور با اشاره به سختی کار دامپزشکان، گفت: در 90 سال گذشته دامپزشکان کشور از جانشان برای حفاظت از سلامت جامعه هزینه کردند با این وجود همیشه مظلوم واقع شدند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر اینکه شرایط اعتباری سازمان دامپزشکی کشور با مسئولیت‌های آن هماهنگی ندارد، گفت: این امر به دلیل پی‌ریزی بد سال های گذشته در حوزه دامپزشکی است.

رفیعی پور در ادامه صحبت های خود درباره اهیمت و نقش آزمایشگاه‌های دامپزشکی بر دستیابی به نتایج مطلوب بهداشتی، افزود: نتایج پایش‌هایی که توسط دامپزشکان انجام می‌شود باید در آزمایشگاه‌ها مورد تایید قرار گیرد تا خروجی لازم بدست آید.

وی تصریح کرد: هر زمان در حوزه امنیت غذایی و بهداشت وارد می‌شویم همه توقع دارند که تشخیص و اقدام به موقع انجام شود و این امر محقق نمی شود مگر با کمک آزمایشگاه‌های دامپزشکی و در عین حال تامین به موقع اعتبارت در این حوزه که بسیار مهم است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: آزمایشگاه‌های دامپزشکی در صادرات محصولات پروتئینی نقش پررنگی دارند و به واسطه خدمات آن ها است امکان صادرات فراهم می شود.

رفیعی پور در پایان از رایزنی سازمان دامپزشکی با  سازمان برنامه و بودجه برای افزایش اعتبارات در این حوزه، خبر داد و گفت:  با این اقدام سطح اعتباری سازمان دامپزشکی کشور به حدی قابل قبول خواهد رسید و در نتیجه کیفیت فعالیت‌ها و خدمات سازمان افزایش می یابد.