۰ نفر

مدیرعامل شرکت پویا انرژی به اقتصادآنلاین خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی 10مگاوات از نیروگاه 100مگاواتی سمنان/ تاسیس نیروگاه بادی در دامغان در آینده نزدیک

۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۲۲
کد خبر: 394279
آغاز عملیات اجرایی 10مگاوات از نیروگاه 100مگاواتی سمنان/ تاسیس نیروگاه بادی در دامغان در آینده نزدیک

مدیرعامل شرکت پویا انرژی نگین سبز خاورمیانه با تاکید به اهمیت و نقش برق پیش بینی کرد: تاسیس نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر است، که عملیات اجرایی 10 مگاوات اول آغاز شده است. همچنین مطالعات مقدماتی برروی پتانسیل بادی دامغان انجام شده که در صورت مثبت بودن این مطالعات ، برنامه شرکت در آینده تاسیس نیروگاه بادی در دامغان است.

اقتصادآنلاین - طاهره گودرزی؛ مهدی پورهاشم مدیرعامل شرکت پویا انرژی نگین سبز خاورمیانه در پاسخ به اقتصادآنلاین گفت: شرکت در سال 1396 تاسیس شده و در حال حاضر مالک نیرگاه‌های شاهرود و سمنان است، که کل برق استان سمنان را شرکت پویا انرژی تامین می‌کند.

وی در خصوص استراتژی شرکت برای 1403 گفت: از مهمترین برنامه‌های شرکت، تاسیس نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر است که عملیات اجرایی  10 مگاوات اول آن، با نام نیروگاه شهید حمید باکری سمنان آغاز گردید.

پورهاشم افزود: این پروژه با 7 میلیون یورو در مدت قریب به یک‌سال اجرا و به شبکه سراسری وصل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پویا انرژی گفت: اگر مقدمات اداری پروژه دوم به زودی آماده شود، مشابه همین پروژه در شاهرود نیز عملیاتی خواهد شد.

پورهاشم

وی میزان صرفه جویی گاز در منطقه را با احداث این نیروگاه بالا دانست و گفت: تقریبا در هر ساعت، بین 2800 تا 3هزار مترمکعب در زمان کار نیروگاه، گاز صرفه جویی می‌شود و به جلوگیری از آلودگی هوا نیز کمک می‌کند. وی ادامه داد: سمنان پتانسیل بسیار بالایی برای توسعه انرژی خورشیدی دارد و امیدواریم بسترآن مهیا شود تا شرکت فعالیت بیشتری در این استان داشته باشد.

پورهاشم تولید برق  را یکی دیگر از برنامه های شرکت پویا انرژی عنوان کرد و گفت:  وزیر نیرو طرح توسعه نیروگاه‌های سمنان و شاهرود را بری بخش بخار، جزء طرح‌های اولویت‌دار  سال 98 به صندوق توسعه ملی معرفی کردند. این دو نیروگاه بدون مصرف سوخت، 360 مگاوات برق تولید خواهد کرد و از سیکل ساده به ترکیبی تبدیل می شوند. وی ابراز امیدواری کرد به زودی کلنگ زنی را آغاز خواهیم کرد و طی مدت 32 الی 36 ماه وارد مدار خواهند شد. همچنین هزینه پیش بینی شده برای هر دو پروژه را 260 ملیون یورو اعلام کرد است.

وی سهم صندوق توسعه ملی را 205 میلیون یورو اعلام کرد و افزود:  شرکت پویا انرژی، بانک سپه را به عنوان بانک عامل معرفی کرده و کارهای مقدماتی عاملیت آن در حال انجام است و امیدواریم هرچه زودتر ارز تخصیص یافته از صندوق را تحویل بگیریم.

وی ادامه داد: یک سری مطالعات مقدماتی برروی پتانسیل بادی دامغان در حال انجام است که اگر نتیجه آن مثبت باشد، تاسیس نیروگاه بادی در دامغان، در آینده نزدیک از برنامه های شرکت خواهد بود.

مهدی پورهاشم سهامدار اصلی شرکت را هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات دانست و گفت:  100 درصد سهام شرکت را هلدینگ دارد،که یکی از اهداف «ومعادن» برای ثبت شرکت پویا انرژی، تامین زیرساخت‌ها برای شرکت‌های زیرمجموعه خود از جمله فولاد خراسان، گهرزمین و ... است که شرکت پویا انرژی متعهد به اختصاص مازاد برق مصرفی سمنان به سیستم‌های کمپانی خود است.

وی در پایان تولید برق کارخانه‌های فولادی و شرکت‌های معدنی را از برنامه‌های آتی شرکت دانست و اظهار کرد: برنامه ویژه‌ای برای شرکت گهرزمین داریم که مقدمات کار آن در سیرجان فراهم شده است. همچنین برق فولاد خراسان را از شاهرود تامین می کنیم و نیازی به ساخت نیروگاه در داخل سایت فولاد خراسان نیست.