۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

غلبه بر افسردگی در فصل پاییز و زمستان

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۰:۳۰
کد خبر: 529663
غلبه بر افسردگی در فصل پاییز و زمستان

بسیاری از مردم در طول پاییز و زمستان کمی احساس افسردگی می کنند. برای برخی افراد، این به معنی پایان تابستان و تغییر آب و هوا می باشد، که نشانی از پایان تعطیلات است.

به گزارش اقتصادآنلاین، از نظر دیگران، این علائم چیزی فراتر از احساس ناراحتی کردن بابت پایان تابستان است. این افراد از اختلال عاطفی فصلی یا (SAD) رنج می برند ، نوعی افسردگی که همراه با تغییر در فصول است. افرادی که در بیشتر ماه های سال از سلامت روان خوبی برخوردار هستند در ماه های پاییز و زمستان علائم افسردگی را از خود نشان می دهند.

نشانه های اختلال عاطفی فصلی (SAD)

این نوع افسردگی به راحتی از بین می رود زیرا شروع خفیفی دارد اما با گذشت فصل بدتر می شود. علائم و نشانه های آن علائم معمول افسردگی هستند مانند انرژی کم، کاهش علاقه نسبت به فعالیت هایی که قبلاً از آنها لذت می بردید و تغییر در اشتها و الگوی خواب.

2

SAD در واقع درکتاب راهنمای تشخیص و آمار (DSM) - کتاب جامعی که درمانگران از آن برای تشخیص بیماران استفاده می کنند، دیده نمی شود. به همین دلیل ، بسیاری از کارشناسان از آن به عنوان نوعی از افسردگی با الگوی فصلی یاد می کنند. با این حال ، آنها تشخیص می دهند که این یک شرایط واقعی است که نمی توان آن را به عنوان "غم و اندوه زمستانی" نادیده گرفت.

چگونه به افسردگی غلبه کنیم؟

موارد جدی SAD نیاز به دارو، روان درمانی و فتوتراپی (نور درمانی) دارد. با این حال، خبر خوب این هست که، مواردی که کمتر جدی هستند را می توان از طریق تغییر سبک زندگی و تغییر محیط حل کرد.

چراغ هایی با نور بیشتر

علت "افسردگی زمستانی" ناشناخته مانده است اما دانشمندان فکر می کنند که کاهش نور روز ساعت داخلی بدن را مختل می کند و منجر به احساس غمگینی می شود.

به همین دلیل است که باید تا حد ممکن از نور روز برخوردار باشید. پرده ها را باز کنید و نزدیک پنجره ها بنشینید.

نور مصنوعی نیز می تواند در بهبود این وضعیت بسیار مفید باشد. و  به این نکته هم توجه داشته باشید که، هر روز 30 دقیقه نشستن در کنار یک چراغ  نور مصنوعی درست به اندازه مصرف دارو موثر است.

همچنین ممکن است در نظر داشته باشید که بر روی یک شبیه ساز زمان طلوع خورشید سرمایه گذاری کنید، وسیله ای که باعث می شود چراغ اتاق خواب شما در صبح به تدریج روشن شود. این به ویژه برای افرادی بسیار مناسب است که با بیدار شدن هنگام صبح دست و پنجه نرم می کنند.

تغذیه بهتری داشته باشید و ورزش کنید

انتخاب غذاهای غیرمغذی می تواند SAD را بسیار بدتر کند. قهوه و نوشابه ممکن است برای مدتی حال شما را بهتر کند اما در نهایت علائم شما را بدتر می کند.

برای تثبیت قند خون و جلوگیری از هوس، وعده های غذایی منظم بخورید. غذاهای غنی از تریپتوفان مانند جو دوسر، آجیل و دانه ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. تریپتوفان برای تولید سروتونین، که ماده شیمیایی تنظیم کننده خلق و خو است، ضروری می باشد.

پیاده روی سریع حدود 35 دقیقه در روز، و پنج روز در هفته می تواند علائم افسردگی خفیف تا متوسط ​​را تسکین دهد. حتی اگر بتوانید بهتر این است که بجای نور معمولی، در زیر نور زیاد ورزش کنید.

بیرون بروید

وقتی تمام وقت خود را در خانه می گذرانید، اینکه احساس افسردگی نداشته باشید کار سختی است. عادت کنید که وقت خود را در فضای باز بگذرانید حتی وقتی که هوا کمی سرد است. قدم بزنید یا کار دیگری انجام بدید!

4

بسیاری از مردم هستند که در پاییز و زمستان کمی احساس افسردگی می کنند، بنابراین اینها همه فقط در ذهن شما نیست. در واقع، همه ما می توانیم در این ماهای سال از نورهای روشن تر، رژیم غذایی بهتر، ورزش و بیشتر وقت گذراندن در خارج از خانه بهره مند شویم.