۰ نفر

بازار سیاه امتیاز مسکن ملی در پردیس

۷ دی ۱۳۹۸، ۲۳:۱۹
کد خبر: 405374
بازار سیاه امتیاز مسکن ملی در پردیس

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان پردیس گفت: از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس تقاضا داریم به طرح ملی مسکن پردیس ورود کرده و با دلالان این حوزه برخورد کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، با اینکه فقط چند هفته از آغاز طرح اقدام ملی مسکن توسط دولت دوازدهم می‌گذرد و هنوز اما و اگرهایی در خصوص نحوه انجام و تحویل واحدهای ثبت نامی وجود دارد اما بعضی از منابع آگاه خبر از قیمت گذاری امتیاز مسکن ملی در شهر پردیس تا ۱۵۰ میلیون تومان می‌دهند.

علی مختاری آذر رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان پردیس در خصوص طرح ملی مسکن و فروش پیش ثبت‌نام توسط دلالان به مردم، اظهار کرد: در حال حاضر گزارشی از خریدوفروش طرح ملی مسکن به اتحادیه واصل نشده اما در صورت مشاهده این نوع معامله‌ها در بنگاه‌های املاک برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص درج آگهی‌های فروش امتیاز طرح ملی مسکن با مبالغی ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان در نرم‌افزارهای تلفن‌های هوشمند، بیان کرد: نظارت در این حوزه کار را برای ما بسیار دشوار کرده است، چراکه این معاملات خارج از بنگاه‌های مشاوران املاک انجام می‌شود و ما هیچ‌گونه قدرت اجرایی برای برخورد نداریم.

مختاری آذر در ادامه با بیان اینکه برای برخورد با این دلالان به کمک قوه قضاییه نیاز داریم، افزود: در زمان ثبت نام طرح ملی مسکن، رصدهای لازم را در این خصوص انجام دادیم و آغاز زمان شروع ثبت‌نام با ۴ سیستم رایانه‌ای و با اینترنت پرسرعت برای ثبت‌نام اقدام کردیم که متأسفانه حتی موفق به باز کردن سایت نشدیم و پس از ساعاتی متوجه شدیم این ثبت‌نام پس از ۲۰ دقیقه به اتمام رسیده است؛ اینکه چگونه این نام‌نویسی ۲۰ دقیقه‌ای به اتمام رسیده جای سؤال دارد، چراکه افرادی که واقعاً نیازمند به ثبت‌نام در این سایت بودند موفق به ثبت‌نام نشدند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان پردیس ضمن درخواست از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس برای ورود به طرح ملی مسکن، تصریح کرد: افراد متخلف، سودجو و دلالان حوزه مسکن در پردیس با استفاده از ناآگاهی مردم اقدام به خریدوفروش پیش ثبت نامی که هنوز تائید نشده می‌کنند و مطمئناً اگر جلوی این اقدامات گرفته نشود به‌زودی شاهد حجم بالایی از پرونده‌های کلاهبرداری و مالباختگان مسکن ملی بسیاری مواجه خواهیم شد.

وی ضمن تأکید بر آگاهی هم‌وطنان برای خریدوفروش ملک یا زمین در شهرستان پردیس تأکید کرد: هم‌وطنان به هیچ عنوان اقدام به خرید و یا فروش مسکن ملی نکنند زیرا تاکنون حتی ثبت‌نام‌ها تائید نشده و در صورت تائید نیز قرارداد آن‌ها قابلیت خریدوفروش نخواهد داشت.

معاون وزیر راه: خرید و فروش امتیاز مسکن ملی غیرقانونی است

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هیچ دستورالعمل و آیین‌نامه‌ای برای خرید و فروش امتیاز مسکن ملی تدوین نشده و این کار غیرقانونی است، گفت: ثبت‌نام مسکن ملی ارزش معاملاتی ندارد.

وی در ادامه افزود: در سامانه ثبت نام مسکن ملی نیز قید شده است که ثبت نام به معنی این نیست که متقاضی واجد شرایط شناخته شده و کار نهایی شده است. این مرحله فعلا ثبت نام اولیه محسوب می شود و پس از پالایش افرادی که واجد شرایط باشند اطلاع داده خواهد شد و سپس متقاضیان وارد فایل های اجرایی خواهند شد.

فروشندگان: فقط ثبت‌نام می‌فروشیم!

یکی از فروشندگان مسکن ملی در خصوص اینکه مسکن ملی را با چه قیمتی به فروش می‌رساند، اظهار کرد: ما ثبت‌نام کرده‌ایم و فقط ثبت‌نام را بدون مبلغ واریزی به فروش می‌رسانیم.

وی افزود: برای ضمانت فروش این ثبت‌نام در محضر ثبت و یا برای محکم کاری در بنگاه قولنامه‌ای را با کد رهگیری خواهیم نوشت.

یکی از فروشندگان مسکن ملی، در خصوص درج این نوع آگهی، از اعلام اصل فروش سر باز زد و گفت: اشتباهی رخ‌داده و ما قصد فروش مسکن ملی را نداشتیم بلکه مسکن مهر مدنظر ما بود.