۰ نفر

اینستاگرام؛ شبکه اجتماعی شماره یک حال حاضر جهان!

۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۵۴
کد خبر: 520236
اینستاگرام؛ شبکه اجتماعی شماره یک حال حاضر جهان!

اینستاگرام امروزه به یکی از پر مخاطب ترین شبکه های اجتماعی دنیا تبدیل شده است و تعداد کاربران فعال در این شبکه اجتماعی جذاب به حدود 1.5 میلیارد رسیده است. این موضوع به خصوص در کشور ما ملموس تر بوده، به صورتی که اینستاگرام پر مخاطب ترین شبکه اجتماعی در بین ایرانیان بوده و بر اساس آخرین آمار و ارقام های موجود، حضور کاربران ایرانی در اینستاگرام از مرز 35 میلیون نفر گذشته است! یعنی حدودا از بین هر 2 ایرانی، یکی از آنها حساب کاربری اینستاگرام نیز دارد!

جذابیت اینستاگرام برای اهداف تجاری

وقتی سخن از حضور تعداد زیادی از افراد محیط اطرافمان در یک مکان متمرکز، آن هم از هر جنس، سن و مشخصات گوناگون به گوش میخورد، طبیعی است که کسب و کار ها بخواهند برای اهداف تجاری و به خصوص برای اهداف بازاریابی خود از این ظرفیت ویژه استفاده کنند!

به خصوص ظرفیت ویژه ای که اینستاگرام در اختیار کسب و کار ها قرار داده تا بتوانند بازار هدف خود را از این جامعه آماری گسترده انتخاب کرده، به راحتی هر چه تمام به آن ها از طریق قاب مستطیل شکل تلفن همراهشان دسترسی داشته و در مسیر تحقق اهداف بازاریابی و تبلیغاتی خود قدم بگذارند.

این دسترسی راحت کسب و کار ها به این جامعه آماری گسترده، مدیون آمیخته شدن فضای مجازی و دیجیتالی شدن سبک زندگی افراد میباشد! به صورتی که حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی موضوعی است که در زندگی افراد نهادینه شده و فعالیت در این شبکه های به یکی از عادات روزانه بدل گشته است.

تبلیغات در اینستاگرام

در سطر قبلی به اهمیت اصلی تبلیغات در اینستاگرام برای کسب و کارها اشاره کردیم و آن هم چیزی نبود جز دسترسی آسان به جامعه آماری بسیار گسترده!

نکته اصلی اینجاست که بتوانیم از این ظرفیت بخوبی استفاده کرده و در مسیر اهداف بازاریابی خود گام برداریم. برای نیل به این موضوع باید در مرحله اول مخاطبین کسب و کار خود را به خوبی شناخته تا بتوانیم بازار هدف خود را از این بین این جامعه آماری انتخاب کنیم. بعد از اینکه تواستیم بازار هدف خود را به درستی انتخاب کنیم، نوبت به این میرسد که با استفاده از تبلیغات یا همان پیشنهاد های جذاب و ترغیب کننده این بازار هدف را به خرید محصولات یا استفاده از خدمات خود متمایل کنیم! دقیقا همینجاست که پای واژه داغ تبلیغات در اینستاگرام به مطلب ما باز میشود. ما در ادامه این مطلب قصد داریم شرحمختصر و البته کاربردی از تبلیغات اینستاگرام برای شما ارائه دهیم، همراه ما باشید.

انواع تبلیغات در اینستاگرام

اگر بخواهیم تبلیغات اینستاگرام را از دید نمایش دهنده تبلیغات بررسی کنیم، به دو دسته بندی کلی دست پیدا میکنیم:

  1. تبلیغات از طریق اینفلوئنسر های اینستاگرامی
  2. تبلیغات از طریق دیگر پیج های اینستاگرامی (غیر اینفلوئنسر ها)

معمولا تبلیغات از طریق اینفلوئنسر های اینستاگرامی هزینه بیشتری را طلبیده ولی در عین حال بخاطر ظرفیت ویژه ای که اینفلوئنسر مارکتینگ دارد، میتواند اثر گذاری و به مراتب بازدهی بیشتری داشته باشد. در عین حال اجرای تبلیغات از طریق دیگر پیج های اینستاگرامی نیز گزینه مناسبی برای تبلیغات ما بوده و اگر شرایط یک تبلیغ هدفمند و موثر در آن به خوبی رعایت شوند، علاوه بر صرفه اقتصادی که نسبت به اینفلوئنسر مارکتینگ دارد میتواند نتایج قابل قبول و خوبی را در پی داشته باشد.

جدای از دسته بندی فوق، تبلیغات اینستاگرامی را میتوان به از دید نوع تبلیغ به دو دسته دیگر تقسیم کرد:

  1. تبلیغ به صورت پست
  2. تبلیغ به صورت استوری

تبلیغ از طریق پست معمولا هزینه بیشتری را نسب به استوری (معمولا بین 2 تا 5 برابر) در پی دارد! دلیلش هم قابلیت دیده شدن بیشتر پست و البته تعامل پذیر تر بودتن آن نسبت به استوری میباشد. البته باز خود این دسته بندی برای اینفلوئنسر ها به دسته بندی دیگری تقسیم میشود که به اصطلاح به آن واژه پست سلفی یا بنری و همچنین استوری سلفی یا بنری اطلاق میشود. منظور از پست/استوری بنری، محتوای تبلیغاتی است که شما آن را به صورت عکس یا ویدیو آماده کرده اید و صرفا از اینفلوئنسر میخواهید آن را به صورت پست یا استوری در صفحه خود منتشر کند. و منظور از پست/استوری سلفی، آن محتوای تبلیغاتی است که خود اینفلوئنسر بر اساس سناریو اولیه ای که شما مشخص کننده آن هستید، محتوای تبلیغاتی شما را تولید کرده و پس از تایید شما در صفحه خود منتشر میکند.

معمولا تبلیغاتی که با محتوای بنری یا همان محتوای از پیش آماده شده انجام میگیرد، هزینه کمتری را نسبت به زمانی که خود اینفلوئنسر محتوای تبلیغاتی شما را آماده میکند (محتوای سلفی) در پِی دارد. ولی بر اساس تجربیاتی که از صدها کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ بدست آمده، میتوان نتیجه گیری کرد که محتوایی که خود اینفلوئنسر تولید میکند به مراتب بازدهی و تاثیر گزاری بیشتری نسب به محتوای آماده دارد و دلیلش هم اینست که محتوای تولیدی خو اینفلوئنسر، در غالب محتوای پیج خودش قرار گرفته و کمتر رنگ تبلیغاتی و آزار دهنده برای مخاطبین دارد.

خدمات آژانس تبلیغاتی رسا برای تبلیغات در اینستاگرام

ش

آژانس تبلیغاتی رسا یکی از مجموعه های موفق تبلیغاتی است که شروع فعالیتش به 5 سال پیش برگشته و از همان ابتدا تخصص اصلیش تبلیغات در شبکه های اجتماعی نظیر: اینستاگرام، تلگرام، توییتر، لینکدین و ... می باشد.

آژانس تبلیغاتی رسا با تکیه بر تیم متخصص خود، میتواند مطابق با خواسته شما، مسیر روشنی برای تبلیغات شما در شبکه های اجتماعی و البته دسترسی به اهدافتان، ترسیم کند. این مجموعه تبلیغاتی با استفاده از تجربیات فراوان و البته موفق خود در اجرای کمپین های 360 درجه و به خصوص کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی، پس از شناخت کامل کسب و کار و مخاطبین هدف شما، بهترین و هدفمند ترین پیشنهادات ممکن را به شما ارائه میکند.

دلیل اثبات این موضوع هم پوشش 85 درصدی آژانس تبلیغاتی رسا از نمایش دهندگان تبلیغات در اینستاگرام میباشد.

یکی از خدمات خوب آژانس تبلیغاتی رسا، مشاوره و ارائه پیشنهاد تبلیغاتی آن هم به صورت کاملا رایگان میباشد! پس اگر قصد تبلیغ کسب و کار خود در اینستاگرام را دارید و البته میخواهید این فرآیند مهم به درسی و توسط تیمی کار آزموده انجام شود، میتوانید این موضوع را با خیال راحت به متخصصین آژانس تبلیغاتی رسا بسپارید.