۰ نفر

به علت کمبود معلم؛

استخدام آموزش و پرورش امسال نیز ادامه دارد؟

۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۰۷
کد خبر: 523911
استخدام آموزش و پرورش امسال نیز ادامه دارد؟

معاون وزارت آموزش و پرورش درباره آمار دقیق کمبود معلم در هر مقطع تحصیلی، گفت: فعلا نمی‌توانیم این آمار را ارائه کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برنامه هفتم توسعه در حوزه آموزش و پرورش باید فراتر از ابلاغ وظایف آموزش و پرورش باشد و به جراحی فرآیندهای آموزش و پرورش بپردازد و باید به تدوین آن برای باسازی فرآیندهای کاری آموزش و پرورش بپردازیم‌.

الهیار ترکمن درباره  کمبود معلم و عدم ارائه آمار دقیق و جزئی درباره وضعیت کمبود معلم در هر مقطع تحصیلی، عنوان کرد: درست است این کمبودها را به صورت ریز و رسانه‌ای اعلام نکردیم البته کمبود معلم را به سازمان اداری و استخدامی اعلام کرده‌ایم و اگر کمبود معلم اعلام شود شاید به نفع آموزش و پرورش نباشد، باید مجوز سال 1400 را دریافت کنیم و پس از آن اعلام خواهیم کرد. در فرصت مقتضی آمار تفصیلی را اعلام می کنیم.

وی ادامه داد: کارگروهی را با سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه داشتیم همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی سال گذشته مصوبه‌ای را درباره ساماندهی جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش داشت که نسبت دانش آموز به معلم را هم مشخص می‌کند، وقتی به این نسبت دست یابیم،  تفکیک مشاغل تخصصی را علاوه بر مشاغل آموزشی خواهیم داشت و اگر این نسبت‌ها دقیق رعایت شود بسیاری از مسائل را حل می‌کند همچنین شورای عالی آموزش و پرورش برای جذب مشاور و مربی بهداشت دستور کار مشخص دارد و موضوع روز گذشته به این مسئله اختصاص داشت.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آمار کمبود نیرو را به سازمان اداری و استخدامی ارائه کردیم و تلاش می کنیم مجوز را بگیریم، اطلاعات به صورت ریز و جزئی در آموزش و پرورش وجود دارد، اگر ریز اطلاعات را رسانه‌ای کنیم در مناسبات ما با سازمان اداری و استخدامی تاثیر دارد  همچنین تعدادنیاز ما براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و از سوی دیگر روش‌های جذب کاملا مشخص است.

الهیارترکمن گفت:  بسته‌ای که برای تامین نیرو برای هر سال تحصیلی براساس قوانین و مقررات موجود اسفند می‌کنیم شامل فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان،  ماده 28، حق التدریس آزاد، حق التدریس شاغلان و بازنشستگان، سرباز معلم،  خرید خدمات و تدریس معاونان مدارس است.