۰ نفر

معاون وزیر آموزش و پرورش؛

مشکل حذف سابقه معلمان حل شد

۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۵۹
کد خبر: 523718
مشکل حذف سابقه معلمان حل شد

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: در جلسه با دیوان عدالت اداری، مشکل دانشسرایی‌ها حل شد و متوجه شدند آموزش و پرورش نقشی ندارد و سازمان بازنشستگی پرونده‌ها را به جریان نمی‌انداخت و با رای دیوان عدالت مشکل حل شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: خرید خدمات آموزشی شکلی از تامین اعتبار آموزشی است،  سه هزینه برای ارائه آموزش به مردم داریم شامل نیروهایی که جذب کردیم، هزینه تامین محتوا و روش آموزشی که دولت یارانه بسیاری را به خصوص برای تامین کاغذ می‌دهد و هزینه اداره واحدهای آموزشی که به خاطر نیاز ممکن است درخواست کمک از سوی مردم شود و دو هزینه نخست کامل توسط دولت انجام می‌شود. همچنین در بحث وضعیت نیروی انسانی خود را ملزم به شفاف سازی می‌دانیم اما سطح و زمان ارائه اطلاعات جایگاه خاصی دارد.

الهیار ترکمن درباره مشکل معلمان دانشسرایی، گفت: در جلسه با دیوان عدالت اداری، مشکل دانشسرایی‌ها حل شد و متوجه شدند آموزش و پرورش نقشی ندارد و سازمان بازنشستگی پرونده‌ها را به جریان نمی‌انداخت و با رای دیوان عدالت مشکل حل شد.

وی درباره ابطال طرح معلم تمام وقت توسط دیوان عدالت اداری، متذکر شد: عمده هدف برای معلم تمام وقت برقراری 17.5 درصد فوق العاده ویژه بود تا به جای 9 ماه 12 ماه سال پرداخت شده و مشمول کسورات بازنشستگی شود. جلسه‌ای را با دیوان عدالت داشتیم که ادله خود و الزامات قانونی رعایت شده را مطرح کردیم، قرار شد کارگروهی تشکیل و مجدد بررسی کنیم که اگر به این قطعیت رسیدند شمول ماده91 قانون تاسیس دیوان عدالت را درخواست دهند تا این مسئله حل شود.معلم تمام وقت به لحاظ پول و نیروی انسانی مشکلی برای ما ایجاد نمی کند.