۰ نفر

برای کنکور ۱۴۰۰؛

سقف سنی برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان چقدر است؟

۱ اسفند ۱۳۹۹، ۲۲:۳۵
کد خبر: 507272
سقف سنی برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان چقدر است؟

عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سال مصوب شده و این برای کنکور ۱۴۰۰ نیز برقرار است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مریم رنگ‌آمیز طوسی عضو شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان 24 سال است و این موضوع قبلا  در شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شده بود.

وی افزود: فعلا سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان 24 سال مصوب شده است،  شورای عالی آموزش و پرورش برای کمک به برخی دانش‌آموزانی که توانایی ورود به دانشگاه فرهنگیان را دارند اما به دلیل محدودیت سن بازمی‌مانند، تصمیم گرفت سقف سن را به 24 سال افزایش دهد و برای کنکور 1400 نیز این موضوع اصلاح شد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش درباره وضعیت دانش‌آموزان ایرانی در آزمون بین‌المللی تیمز و کسب نمرات ضعیف گفت: این موضوع در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح و موضوع برای بررسی بیشتر به کارشناسان محول شد چون اطلاعات دقیقی در دسترس نبود بنابراین کارشناسان باید گزارشی از روند ایران در سال 2019 و سال‌های قبل‌تر را ارائه دهند تا در جلسات بعدی به طور دقیق درباره آن صحبت شود.

وی درباره تدوین چارچوب جذب نیرو در آموزش و پرورش و ارائه آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: مقرر شد جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد، فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها نیز آموزش‌های لازم را در این دانشگاه طی کنند و دیگر ورود معلم غیررسمی را نداشته باشیم، چارچوب جذب نیروی انسانی در حال تدوین است اما هنوز نهایی نشده است.