۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

همه آنچه باید درباره شبکه شاد بدانید/ امتحانات حضوری برگزار خواهد شد؟/ آموزش دانلود و نصب شبکه شاد

۸ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۰۳
کد خبر: 442253
همه آنچه باید درباره شبکه شاد بدانید/ امتحانات حضوری برگزار خواهد شد؟/ آموزش دانلود و نصب شبکه شاد

پس از تعطیلی مدارس به دنبال شیوع ویروس کرونا وزارت آموزش‌وپرورش از شبکه اجتماعی دانش‌آموزان، یا شبکه شاد برای برگزاری کلاس‌ها رونمایی کرد. همه چیزهایی که لازم است درباره شبکه شاد بدانید را در ادامه می‌توانید پیدا کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین، با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس وزارت آموزش و پرورش برای آموزش دانش‌آموزان زیرساختی تحت عنوان شبکه شاد یا شبکه آموزشی دانش‌آموزان ایجاد کرد تا در شرایط تعطیلی مدارس دانش‌آموزان از شبکه اجتماعی شاد استفاده کرده و دروس خود را مطالعه کنند.

تا پیش از رونمایی و مهاجرت اکثر دانش‌آموزان و معلمان به شبکه آموزشی شاد، بسیاری از معلمان با تشکیل گروه‌های مختلف در شبکه‌های مجازی کار آموزش خود را پیش می‌بردند. اما با افتتاح شبکه آموزشی دانش‌آموزان یا همان شبکه شاد، فعالیت در گروه‌های مجازی متوقف شد و همه کارها در شبکه شاد از سر گرفته شد.

به گفته وزیر آموزش‌وپرورش استقبال خیلی خوبی از شبکه اجتماعی شاد یا همان شبکه آموزشی دانش‌آموزان شد و حدود 12 میلیون دانش‌آموز از مجموع 14میلیون دانش‌آموز عضو شبکه شاد هستند. اگر شما هم دانش آموز یا معلم هستید و هنوز شبکه شاد را دانلود نکردید این گزارش را از دست ندهید.

شبکه شاد,سامانه شاد,اپلیکیشن شاد,

دانش‌آموزان چگونه در شبکه شاد عضو شوند؟

برای نصب شبکه شاد باید به لینکی که در انتهای گزارش آورده شده است مراجعه کرده و آن را بر روی گوشی خود یا والدینتان نصب کنید.

سپس شماره تلفن خود را در اپلیکیشن شاد وارد کنید. دقت کنید که شماره باید بر روی گوشی باشد زیرا شبکه شاد یک کد تایید برای شما ارسال می‌کند که باید آن را در برنامه وارد کنید. پس از آن نام خود را ثبت کنید. دقت کنید این نام برای همه مخاطبین، دوستان و معلمان شما نمایش داده می‌شود.

مرحله بعدی این است که در اپلیکیشن شاد گزینه دانش‌آموز را انتخاب کرده و پس از آن به سایت سامانه‌ دانش‌آموزی هدایت می‌شوید که باید مشخصات دانش‌آموزی خود را جهت احراز هویت وارد کنید. پس از احراز هویت شما در شبکه شاد به عنوان یک دانش‌آموز شناخته شده و در همه گروه‌های کلاسی خود عضو می‌شوید.

چه نسخه‌هایی از شبکه شاد موجود است؟

فعلا شبکه شاد تنها برای اندروید و نسخه تحت وب آن موجود است و شبکه اجتماعی دانش‌آموزان هنوز برای IOS آماده نشده است.

شبکه شاد,سامانه شاد,اپلیکیشن شاد,

آیا اینترنت برای استفاده از شبکه شاد رایگان است؟

وزیر ارتباطات در توییتر نوشت با موافقت و دستور رئیس جمهوری و مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه، استفاده دانش‌آموزش و معلمان کشور از شبکه شاد تا پایان خردادماه، رایگان خواهد بود. تلاش می‌شود مصوبات لازم برای رایگان شدن همیشگی این شبکه نیز اخذ شود.

امکان برگزاری کلاس‌های پیش‌دبستانی و ایجاد کانال و گروه در شبکه شاد وجود ندارد. کلاس‌ها از قبل تشکیل شده و شما با احراز هویت در شبکه اجتماعی شاد در کلاس‌های مربوط به خودتان عضو خواهید شد.

مدیران چگونه در شبکه شاد عضو شوند؟

مدیران قبل از دانلود شبکه شاد باید اطلاعات مربوط به کلاس‌ها و دانش‌آموزان را در سامانه سناد ثبت کرده و سپس اقدام به نصب اپلیکیشن شبکه شاد کنند.

پس از دانلود شبکه شاد مدیران باید شماره تلفن خود را وارد کنند که باید دقیقا همان شماره تلفن ثبت شده در سامانه سناد باشد. سپس کد تاییدی که شبکه شاد به شماره شما ارسال کرده را در برنامه وارد کنید و پس از آن با انتخاب گزینه مدیر کد ملی خود را ثبت کنید.

سپس از لیست مدارس ثبت شده در شبکه شاد مدرسه خود را انتخاب کنید.

گروه‌های کلاسی مدرسه شما ایجاد شده و می‌توانید آن را در لیست گروه‌های کلاسی ببینید.

شبکه شاد,سامانه شاد,اپلیکیشن شاد,

معلمان چگونه در شبکه شاد عضو شوند؟

ابتدا شبکه شاد را بر روی دستگاه هوشمند خود نصب کرده و سپس با وارد کردن شماره تلفنی که دقیقا در سناد ثبت کرده‌اید منتظر ارسال کد تایید بمانید. پس از وارد کردن کد ملی مدرسه خود را از لیست مدارس موجود در شبکه شاد انتخاب کرده و به کلاس مورد نظر خود وارد شوید.

اگر در هر کدام از مراحل با خطای "معتبر نیست" مواجه شدیم چه کنیم؟

ممکن است کدملی و یا شماره‌ای که در شبکه اجتماعی شاد وارد کردید با آنچه در سناد ثبت کردید مغایرت داشته باشد حتما از مشابهت آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

حضور کادر مدرسه در اپلیکیشن به چه صورت است؟

در حال حاضر معاونین و کادر مدرسه باید با مدیر همکاری کنند ولی در آینده نقش آنان بر روی اپلیکیشن تعریف خواهد شد. معاونین و مشاوران هم به زودی می‌توانند وارد اپلیکیشن شوند.

دانش‌آموزان اتباع چگونه وارد اپلیکیشن شوند؟

دانش‌آموزان اتباع می‌توانند با کد هویتی خود به جای کد ملی وارد اپلیکیشن شوند و نیازی به وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای ندارند.

شبکه شاد,سامانه شاد,اپلیکیشن شاد,

والدین چگونه می‌توانند وارد اپلیکیشن شاد شوند؟

درحال حاضر امکان حضور والدین وجود ندارد و می‌توانند بر فعالیت فرزندانشان نظارت داشته باشند. امکان استفاده چند خط از یک برنامه بر روی یک گوشی وجود دارد ولی به دلیل  احتمال بروز خطاهای احتمالی بهتر است والدین از چند گوشی برای استفاده هرکدام از فرزندان استفاده کنند.

فعالیت‌های داخل کلاس به چه صورت است؟

امکان انصراف از کلاس‌ها وجود ندارد. محتواها در اپلیکیشن شاد ذخیره شده و امکان حذف یا ویرایش پیام‌ها هم در شبکه شاد وجود دارد. حداکثر حجم برای ارسال فایل 100مگابایت است. امکان ارتباط دوسویه بین دانش‌آموز و معلم وجود دارد اما امکان ارسال صوت و یا تصویر معلم به صورت همزمان وجود ندارد.

آیا امتحانات غیرحضوری در شاد برگزار می‌شود؟

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده بود: در شبکه شاد معلم می‌تواند آزمون بگیرد و تلاش می‌کنیم اگر بتوانیم و مخاطراتی وجود نداشته باشد، آزمون‌ها را به صورت حضوری برگزار کنیم و اگر این امکان فراهم نبود ظرفیت لازم را برای برگزاری آزمون‌های غیر حضوری در شبکه شاد ایجاد کرده‌ایم.

همکاران در حال بررسی هستند و امکان آن از طریق سامانه شاد در حال فراهم شدن است و همین الان هم این کار انجام می‌شود؛ ظرفیت برگزاری آزمون را در سامانه شاد برقرار خواهیم کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش گفته بود چون امتحانات پایه نهم بسیار سرنوشت‌ساز است ترجیح داده می‌شود که حضوری برگزار شود اما بسیاری از خانواده‌ها معتقدند برای حفظ سلامت فرزندانشان امتحانات این پایه هم باید غیرحضوری و از طریق سامانه شاد برگزار شود.

اما تصمیم نهایی در رابطه با این موضوع که آیا امتحانات همه پایه‌ها باید از طریق شبکه اجتماعی شاد باشد و یا اینکه حضوری برگزار شود ستاد مدیریت کرونا و نمایندگان مجلس تصمیم بگیرند.

شبکه شاد,سامانه شاد,اپلیکیشن شاد,

امتحانات دوازدهمی‌ها در شبکه شاد نخواهد بود

طبق تصمیمات و اعلام‌های قبلی وزارت آموزش و پرورش، امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۱۷ خردادماه آغاز می‌شود و قرار است ۸۰ درصد محتوای کتاب‌های درسی که در ایام فعالیت حضوری مدارس و قبل از وقوع کرونا تدریس شده بودند، مبنای امتحان قرار بگیرد.

خانواده‌هایی که گوشی ندارند چه کنند؟

وزیر آموزش‌وپرورش خبر داده بود خانواده‌‌هایی که توانایی ندارد، به خاطر شبکه اجتماعی شاد گوشی نخرند. هم‌اکنون بیشترین بار پیام رسان‌های داخلی بر روی دوش شبکه شاد است و بیش از 12میلیون دانش‌آموز و 97 درصد معلمان را تحت پوشش قرار داده است، این کار برای کمک به خانواده‌ها و حمایت از آنها است و هیچ اصراری نداریم فردی که در توانش نیست خودش را به زحمت انداخته و گوشی بخرد ما مسئول هستیم آموزش برای همه دانش‌آموزان را تأمین کنیم و به هر طریقی شده است این کار را انجام می‌دهیم ولی مشخص نشده است که برای خانواده‌هایی که توان خرید گوشی را ندارند چه اقداماتی انجام شده است.

وضعیت مدارس در سال آینده چگونه خواهد بود؟

رضوان حکیم‌زاده، معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش می‌گوید یکی از سناریوهای پیش‌رو این است که در صورت امتداد این وضعیت، مدارس به صورت ترکیبی از شیوه‌های حضوری و غیرحضوری در شبکه اجتماعی شاد و با شیفت‌بندی کردن و کنترل میزان حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس اداره شوند.

چشم‌اندازهای پیش روی شاد چیست؟

تشکیل گروه‌های مختلف مانند گروه والدین یا معلمان با اهداف مختلف از جمله به اشتراک‌گذاری تجربیات و محتوا

جلب مشارکت فعالانه خانواده به عنوان یکی از ارکان اصلی تعلیم و تربیت

ایجاد برنامه‌های مؤثر مهارت‌افزایی با راه‌اندازی صفحه شخصی محصولات مهارتی هر دانش‌آموز

برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف نهایی آموزش با هدایت اوقات فراغت دانش‌آموزان و ایجاد مهارت‌های تعامل، همکاری و حل مسئله در آن‌ها با استفاده از امکانات شاد برگزاری جشنواره‌ و مسابقه‌های متنوع مانند محتوای برتر آموزشی یا کتابخوانی نیز از این جمله به شمار می‌روند.

شبکه شاد,سامانه شاد,اپلیکیشن شاد,

مهم‌ترین مشکل شبکه شاد

بخش زیادی از مشکلات مربوط به باز زیاد اینترنت است که انتظار می‌رود پهنای باند اختصاصی برای شبکه آموزشی دانش‌آموزان در نظر گرفته شود.

مشکلاتمان با شبکه شاد را چگونه رفع کنیم؟

برای رفع عیوب و اشکالات مطرح شده از سوی کاربران، مرکز پاسخگویی تلفنی (با ۱۰۰ اپراتور) راه‌اندازی شده است. همچنین پنج کاربری ویژه، برای پاسخگویی شبانه‌روزی به همین سؤالات، درون برنامه شاد تعبیه شده است. این دو درگاه، به کاربرانی که در نصب یا استفاده از برنامه دچار مشکل هستند، ارائه خدمت می‌کنند. اطلاعات دریافتی از این دو منبع، یکی از منابع اصلی تیم فنی برای عیب‌یابی شبکه شاد و سیاستگذاری جهت بهبود و پیشرفت آن است.

اپلیکیشن شبکه شاد را می‌توانید از لینک زیر دانلود کنید

http://shaddl.medu.ir