۰ نفر

«شبکه شاد» آموزش و پرورش برای ابتدایی‌ها فعال شد

۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۳۵
کد خبر: 431048
«شبکه شاد» آموزش و پرورش برای ابتدایی‌ها فعال شد

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش مطرح کرد: شبکه «شاد» اکنون به صورت آزمایشی برای مقطع ابتدایی فعال شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، مهدی شرفی با اشاره به فعالیت شبکه دانش آموزی «شاد»، اظهار کرد: در حال حاضر این شبکه برای مقطع ابتدایی فعال شده و مدارس منتخب توانسته‌اند آموزش خود را در فضای ایمن مجازی آغاز کنند.

وی افزود: سایر مدارس نیز به مرور زمان به شبکه شاد اضافه می‌شوند و این شبکه زیرساختی است که فضای یادگیری را برای تمامی دانش آموزان بدون هیچ محدودیتی فراهم کرده است.

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: زیرساخت شبکه آموزشی شاد در واقع نقطه اتصال میان دانش‌آموزان و معلمان است اما برای استفاده نیاز است تا همه دانش‌آموزان برای حضور در این فضای آموزشی نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

شرفی با بیان اینکه میزان استفاده دانش‌آموزان از شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) به ظرفیت فناوری ارتباطات، شبکه اینترنت و دستگاه‌های هوشمند خانواده‌ها و معلمان بستگی دارد، گفت: زیرساخت‌های لازم از سوی آموزش و پرورش برای همه دانش‌ آموزان مهیا شده است و جدول برنامه درسی دانش‌آموزان را معاونان آموزشی تعیین کرده و این برنامه‌ها در واقع مطابق برنامه هفتگی کلاس‌های حقیقی تعیین شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به اینکه کشش یادگیری مجازی سنگین‌تر است، این آموزش‌ها تقریبا نصف ساعات درسی هفتگی دانش‌آموزان درنظرگرفته شده است.

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات با اشاره به همکاری با بخش خصوصی در شبکه شاد، گفت: آموزش و پرورش قصد دارد تا در فاز بعدی کار از تمام ظرفیت بخش خصوصی از پیام رسان گرفته تا تولیدکنندگان ابزارهای آموزشی الکترونیکی که بتوانند خدمات آموزشی دهند، استفاده کند.

شرفی در پایان تاکید کرد: هر مجموعه تولیدکننده ابزارهای کمک آموزشی و آموزشی می‌تواند به آموزش و پرورش خدمات دهند و در حال حاضر بحث فراخوان این موضوع هم مطرح است تا مدیران مدارس به صورت اختیاری از خدمات این تولیدکنندگان در بخش آموزشی استفاده کنند.