۰ نفر

سامانه نوبت‌دهی خدمات الکترونیک قضایی راه‌اندازی شد

۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۳۲
کد خبر: 433969
سامانه نوبت‌دهی خدمات الکترونیک قضایی راه‌اندازی شد

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی الکترونیکی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حسن روحانی نیا مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی  از ایجاد سامانه نوبت دهی الکترونیک در ایام کرونایی خبر داد و گفت: شیوع ویروس کرونا، شرایط را بگونه‌ای کرد که تلاش کردیم مانع از ازدحام جمعیت مراجعه‌کنندگان به دفاتر شویم.

 وی افزود: از روز اول روش‌های بسیاری را پیشنهاد دادیم که یکی از آنها نوبت‌دهی الکترونیک بود.

روحانی‌نیا گفت: بنابراین در این ایام اخیر برنامه‌ریزی‌های لازم شد تا نوبت دهی الکترونیک محقق شود تا حضور مردم به حداقل برسد چرا که قبل از راه اندازی سامانه، مردم به صورت حضوری مراجعه می‌کردند، نوبت می‌گرفتند و پشت باجه می‌نشستند.

 مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: هر یک از دفاتر در سراسر کشور خدمات را انلاین ارائه خواهند داد و این دفاتر  از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ عصر در تهران و در هر استان به فراخور ساعت‌های اداری اعلام شده،  خدمت رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: این اتفاق برای تسهیل در دسترسی آحاد افراد جامعه به خدماتی که از سوی نظام قضایی کشور ارائه می شود و همچنین تدابیری در راستای کاهش زمان حضور افراد در دفاتر خدمات الکترونیک و افزایش ضریب نفوذ بهره‌­مندی از امکانات فضای مجازی است.

روحانی نیا گفت: آدرس سامانه kdke.ir (سایت کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی) است و دسترسی جداگانه برای مردم و همچنین مدیران پیش­‌بینی شده است.

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: چون هر یک از انواع خواسته‌های مراجعین، ممکن است زمان متفاوتی را به خود در دفتر اختصاص دهد، پیش­‌بینی لازم در سامانه به عمل آمده تا هر یک از متقاضیان از میان دسته بندی کلی موضوعات، خواسته خود را انتخاب و بدین ترتیب برای مدیر دفتر امکان مدیریت اوقات میسر خواهد بود.

وی تأکید کرد: مدیران نیز موظفند به نحوی تدبیر کنند که هم برای کسانی که از طریق سامانه وقت گرفته‌اند و هم کسانی که بدون وقت قبلی به دفتر مراجعه کرده‌اند، امکان بهره‌­مندی کافی از خدمات دفتر میسر باشد.