۰ نفر

ویژگی‌های دروغگوهای حرفه‌ای را بدانید

۴ دی ۱۳۹۸، ۴:۰۲
کد خبر: 404531
ویژگی‌های دروغگوهای حرفه‌ای را بدانید

افراد در زندگی روزمره دروغ‌های مختلفی می‌گویند، اما یک بررسی علمی نشان می‌دهد دروغگوهای حرفه‌ای ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، نتایج یک بررسی که در استرالیا انجام شده، نشان می‌دهد زنان و مردان در زمینه دروغگویی تفاوت‌های جالبی با یکدیگر دارند. زنان بیشتر با این هدف دروغ می‌گویند که کاری کنند فردی که با آنها سخن می‌گوید احساس بهتری داشته باشد، اما مردان اغلب برای این دروغگویی می‌کنند که کاری کنند خودشان بهتر به نظر برسند. بررسی یادشده همچنین نشان می‌دهد مردان خودشان را دروغ‌گوهای بهتری می‌دانند.

تحقیق مذکور همچنین حاکی است افرادی که بیشتر دروغ می‌گویند حراف های بهتری هستند و معمولاً برای دروغگویی بیشتر به سراغ اعضای خانواده، دوستان، همسر و همکاران خود می‌روند.

دروغگوهای حرفه‌ای همچنین دروغگویی چهره به چهره را ترجیح می‌دهند و برای این کار کمتر از روش‌هایی مانند ارسال پیامک یا نگارش پیام در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

در شرایطی که قبلاً تصور می‌شد اکثر مردم روزی یکی دو دروغ را بر زبان می‌آورند، این بررسی نشان داده که اکثر مردم هر روز دروغ نمی‌گویند، اما گروهی کوچک از دروغگویان حرفه‌ای وجود دارند که مسئول انتشار بخش اعظمی از دروغ‌ها در هر جامعه هستند و تخصص آنها در این زمینه برایشان مصونیت ایجاد می‌کند.

یکی دیگر از استراتژی‌های دروغ‌گویان حرفه‌ای، بیان دروغ‌های قابل قبولی است که نزدیک به حقیقت بوده و حاوی اطلاعات زیادی نیستند. همین مساله مشخص شدن دروغ‌های این افراد را ناممکن می‌کند. یک استراتژی دیگر دروغ گویان حرفه‌ای مخفی کردن دروغ در میان مجموعه‌ای از اطلاعات صحیح است تا تفکیک آنها از یکدیگر دشوار شود.