۰ نفر

تستی که زمان مردنتان را به شما نشان می دهد!

۱۴ مهر ۱۴۰۱، ۲۳:۰۵
کد خبر: 672342
تستی که زمان مردنتان را به شما نشان می دهد!

یک آزمایش کامل برای بررسی وضعیت سلامتی تان می تواند چندصد هزار تومان برای شما آب بخورد و اگر زیر پوشش بیمه تکمیلی نباشید، ممکن است پرداختن چنین هزینه ای برای تان دشوار باشد اما یک پزشک برزیلی ادعا می کند با انجام چند حرکت ساده می توانید متوجه شوید چقدر سالم هستید یا اینکه احتمال از دست دادن جان تان چقدر است.

تست جالب و سریع پیش بینی مرگ در خانه !

به گزارش اقتصاد آنلاین، این پزشک می گوید همیشه برای بررسی وضعیت سلامتی تان نیاز به پرسیدن نظر متخصصان ندارید و گاهی با انجام چند حرکت در خانه، خودتان می توانید در مورد این موضوع قضاوت کنید.امتحانش مجانی است. شما می توانید از راهنمایی او کمک بگیرید و این تمرین ها را انجام دهید. این پزشک معتقد است یافته هایش که در مجله اروپایی قلب منتشر شده و سایت SAGE Journals هم آن را نقل کرده است، می تواند به شکلی دقیق احتمال مرگ یا زنده ماندن افراد 50 تا 80 ساله را پیش بینی کند.

این حرکت سریالی را انجام دهید

کار سختی نیست، کافی است بایستید، بعد چهارزانو بنشینید و سپس دوباره از جای تان بلند شوید. فقط این چند نکته را رعایت کنید:

هنگام نشستن و بلند شدن به هیچ وجه به کف دست یا ساعدهای تان تکیه نکنید. اگر این حرکت را با تکیه کردن به خودتان انجام دهید، نمی توانید روی امتیازی که از آن می گیرید، حساب کنید.

مراقب باشید زانوهای تان روی زمین نیاید. حرکتی که انجام می دهید، قرار است با سنجیدن میزان استقامت شما، وضعیت سلامت تان را تخمین بزند. پس با تقلب نمره تان را بالا نبرید.

برای راحت تر بلند شدن دست تان را روی زانوی تان نگذارید. باز هم همان قانونی را که در دو حرکت قبل باید به آن پایبند می بودید؛ رعایت کنید.

در جریان انجام این حرکت، روی کناره ساق پای تان هم تکیه نکنید. تلاش کنید خود را بی وزن کنید. انگار که در خلا قرار دارید و قرار است بی تکیه بر هیچ چیز از جای تان بلند شوید.

این اشتباهات را انجام ندهید

اگر دست تان را در جریان حرکت روی زمین گذاشتید و مثل این شکل وزن خود را روی دست تان انداختید، یک امتیاز از خود کم کنید. این نشانه می گوید که زیاد حال تان خوب نیست.

آمدن زانوی تان روی زمین، درست مثل همین تصویر، یعنی یک جای کار سلامت تان می لنگد. پس در صورتی که این اشتباه را انجام دادید، یک امتیاز دیگر از خود کسر کنید.

تکیه کردن روی دست به هر شکلی در جریان این حرکت ممنوع است؛ پس در صورتی که این اشتباه را هم انجام  دادید، یک امتیاز دیگر از نمره هایی که باید به خودتان بدهید، کسر کنید.

نباید وقت بلند شدن دست تان را روی زانوی تان بگذارید و با تکیه گاه قرار دادن آن بلند شوید. چنین اشتباهی باعث می شود یک نمره دیگر از امتیازهای شما کم شود.

گفتیم که وقت نشستن نباید پای تان روی زمین بیاید. این عکس، اشتباه گفته شده را نشان می دهد و می گوید در صورت انجام دادنش، باید باز هم یک امتیاز از خودتان کسر کنید.

بی گدار به آب نزنید

قبل از اینکه با این حرکت وضعیت سلامت تان را کنترل کنید، باید مطمئن شوید که انجام آن آسیب بیشتری به بدن شما نمی رساند و سلامت استخوان ها  یا مفاصل تان را تهدید نمی کند. اگر مشکل مفصلی دارید یا از آرتروز رنج می برید، این حرکت را انجام ندهید اما در صورتی که محدودیت پزشکی خاصی ندارید، می توانید با خیال راحت با توجه به الگو هایی که در تصاویر آورده ایم، این حرکت را 10 بار انجام دهید و نمره های تان را به شکلی که در ادامه می گوییم محاسبه کنید.

چه نمره ای می گیرید؟

 اگر در جریان هر بار نشستن و بلند شدن، از زانو و دست تان استفاده کردید، یک نمره از خود کسر کنید و اگر تعادل تان از دست رفت، نیم نمره از خود کم کنید.  اگر برای 10 بار انجام این حرکت چهار بخشی، 10 نمره در نظر بگیرید، در صورتی که بی هیچ خطایی هر 10بار بنشینید و بلند شوید، می توانید با افتخار خودتان را یکی از سالم ترین آدم های جهان بدانید که البته بعید است. هرچه نمره شما به این عدد نزدیک تر باشد، وضعیت سلامت تان بهتر است.

حال تان چطور است؟

مطالعاتی که این پزشک انجام داده نشان می دهد کسانی که بین سه تا هشت نمره به دست می آورند به احتمال دو برابر بیشتر از کسانی که نمره شان بالاتر از هشت است، با خطر مرگ در شش سال آینده روبه رو هستند. از نظر این محقق کسانی که نمره شان از سه پایین تر است، پنج برابر بیشتر از دیگران با خطر مرگ مواجهند. این پزشک می گوید وضعیت تعادلی آدم ها می تواند گویای وضعیت سلامت شان باشد و طول عمر آنها را پیش بینی کند.