۰ نفر

رژیم غذایی برای کنترل وزن مهم‌تر از ورزش است؟

۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۰:۳۰
کد خبر: 524132
رژیم غذایی برای کنترل وزن مهم‌تر از ورزش است؟

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ورزش ممکن است برای سوزاندن چربی به اندازه رعایت رژیم غذایی موثر نباشد (به ویژه در دراز مدت). متابولیسم ما ممکن است با کاهش فعالیت‌های دیگر، کالری سوزی ورزش را جبران کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، به گفته یک متخصص متابولیسم، این موضوع می‌تواند توضیح دهد که چرا ورزش برای سلامتی مفید است، اما برای کاهش وزن به تنهایی جواب نمی‌دهد.

به گفته هرمان پونتزر، انسان شناس تکاملی در دانشگاه دوک و پژوهشگر، می‌گوید که تحقیقات جدید نشان می‌دهند که چگونه واقعاً کالری می‌سوزانیم، درواقع بر خلاف دهه‌ها توصیه رایج، ورزش ممکن است یک استراتژی موثر برای کاهش وزن نباشد. بلکه بیشتر به افزایش سلامتی منجر می‌شود.

تحقیقات پونتزر نشان می‌دهد که ورزش بیشتر لزوماً به شما در سوزاندن کالری بیشتر کمک نمی‌کند، زیرا بدن با کاهش استفاده از انرژی در جای دیگر، راه‌هایی را برای سازگاری پیدا می‌کند. اما آنچه باعث می‌شود ورزش برای کاهش وزن بی اثر باشد، ممکن است توضیح دهد که چرا برای سلامتی ما بسیار مفید است - طبق گفته پونتزر، انجام ورزش می‌تواند انرژی اضافی را از فرآیند‌های بالقوه مضر بدن مانند التهاب و استرس دور کند.

وی  گفت: "ورزش باعث تغییر در میزان کالری شما نمی‌شود بلکه میزان مصرف آن را تغییر می‌دهد. رژیم و ورزش دو ابزار متفاوت برای دو هدف مختلف است. رژیم غذایی ابزاری برای کاهش وزن است و ورزش ابزار شما برای حفظ سلامتی است. ".

اما ورزش ممکن است سوزاندن چربی را متوقف کند  و  می‌تواند با افزایش شاخص‌های سلامتی، توضیح دهد که چرا ورزش برای بدن بسیار مفید است. شواهد پونتزر نشان می‌دهد که بدن شما بعد از هفته‌ها یا ماه‌ها ورزش، کالری سایر فعالیت‌ها را برای جبران مجدد تخصیص می‌دهد.

چارچوب محدود شده انرژی نشان می‌دهد ورزش به بدن ما کمک می‌کند انرژی اضافی را صرف تعادل سیستم ایمنی و فشار‌های عصبی کند.

گام بعدی در تحقیق او آزمایش نحوه کار این نظریه است تا ببینیم آیا واقعاً می‌توانیم اندازه گیری کنیم که چگونه ورزش بر روی هر سیستم و سلول در بدن فراتر از چربی و عضله تأثیر می‌گذارد. در صورت تحقق آن، این تئوری همچنین می‌تواند به شما توضیح دهد که چرا سبک زندگی مدرن و کم تحرک و رژیم‌های غذایی فرآوری شده برای سلامتی وحشتناک هستند و به ما در یافتن راه حل کمک می‌کنند.