۰ نفر

کاهش وزن همیشه به معنای سلامتی نیست!

۳۰ فروردین ۱۴۰۰، ۲۲:۳۵
کد خبر: 521848
کاهش وزن همیشه به معنای سلامتی نیست!

بسیاری از افراد مایلند وزن خود را در کوتاهترین زمان کاهش دهند، برخی میز به توصیه پزشکان و برای کاهش عوارض بیماری‌های مختلف، وزن خود را کاهش می‌دهند، با این وجود، پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد کاهش وزن متضمن سلامت صد در صد نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، پزشکان اغلب، به افرادی که اضافه وزن دادند، توصیه می‌کنند وزن خود را کاهش دهند تا سالم‌تر زندگی کنند، اما روش‌های کاهش وزن و چگونگی رسیدن به وزن مطلوب می‌تواند در روند سلامت افراد موثر باشد.

فشار خون بالا، سطح کلسترول، تری گلیسیرید و گلوکز خون بالا و موارد خطرناک مشابه می‌توانند  در به خطر انداختن سلامتی موثر باشند، این اوایل به ویژه سلامت قلب را به خطر می‌اندازند.   محققان در UCLA و دانشگاه مینه سوتا، در دو تحقیق موازی، نتیجه گرفتند که "هیچ رابطه واضحی بین کاهش وزن و نتایج سلامتی وجود ندارد. " به عبارت دیگر، ریزش کالری، به طور معنی داری فشار خون، خطر دیابت یا کلسترول را کاهش نمی‌دهد.

محققان دانشگاه کالیفرنیا نتیجه گیری کردند که لاغری، لزوما به معنای سلامت قلب نیست. آن‌ها  داده‌های بیش از ۴۰ هزار شرکت کننده در نظرسنجی سالانه ملی بهداشت و تغذیه دولت بررسی کردند و دریافتند که تقریباً نیمی از افراد طبقه بندی شده به عنوان "اضافه وزن" (و بیش از یک چهارم با چاقی) دارای سطح خون چربی و سالم هستند.

در همین حال، ۳۰ ٪ از شرکت کنندگان "با وزن طبیعی" دارای سطح ناسالم این نشانگر‌ها بودند. نکته اصلی این بررسی‌ها این بود که: کاهش وزن یا لاغری  به تنهایی نشان دهنده سلامتی نیست، بنابراین هیچ کس نمی‌تواند بر اساس وزن خود تشخیص دهد که فردی سالم است یا خیر، بلکه عواملی مانند تغذیه سالم، ورزش منظم و سطوح استرس، نقشی تعیین کننده و مهمتر در سلامتی افراد ایفا می‌کنند.