۰ نفر

درمان کبد چرب با رژیم سبز مدیترانه‌ای

۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۲۲:۲۳
کد خبر: 504575
درمان کبد چرب با رژیم سبز مدیترانه‌ای

رژیم مدیترانه‌ای از محبوب‌ترین رژیم‌های جهان برای سلامتی و کاهش وزن محسوب می‌شود، با این وجود رژیم سبز مدیترانه‌ای که توجه بیشتری روی مصرف سبزیجات دارد نیز از رژیم‌هایی است که در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است. اکنون گروهی از پژوهشگران دریافته‌اند که رژیم سبز مدیترانه‌ای می‌تواند نقشی موثر در درمان کبد چرب ایفا کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، با توجه به نتایج یک آزمایش بالینی طولانی مدت به رهبری دانشگاه بن گوریون، مشخص شده است که پیروی از رژیم غذایی سبز می‌تواند به درمان کبد چرب (البته کبد چرب غیر الکلی) کمک کند. این پژوهش با مشارکت پژوهشگرانی در کشور‌های مختلف جهان انجام شده است.

یافته‌های این پژوهش در «گات»، یک مجله بین المللی برجسته با موضوع گوارش و کبد شناسی منتشر شده است. پرفسور آیریش شای، استادیار دانشکده بهداشت عمومی چان و همکار این پژوهش می‌گوید: «تیم تحقیقاتی ما و گروه‌های دیگر طی ۲۰ سال گذشته با آزمایش‌های طولانی مدت دقیق ثابت کرده اند که رژیم غذایی مدیترانه‌ای سالم‌ترین رژیم غذایی است. اکنون، ما آن رژیم غذایی را اصلاح کرده و عناصری را کشف کرده ایم که می‌توانند تغییرات چشمگیری در چربی کبد و سایر عوامل کلیدی سلامتی ایجاد کنند.»

رژیم سبز مدیترانه‌ای سرشار از میوه و سبزیجات است و گوشت و چربی بسیار کمی دارد، از دیگر ویژگی‌های این رژیم می‌توان به نوشیدن چای سبز اشاره کرد. البته پژوهشگران بر اهمیت ورزش و تحرک بدنی در کنار رعایت رژیم غذایی تاکید دارند.
نتایج نشان داد که گرچه همه رژیم‌های غذایی استاندارد منجر به کاهش چربی کبد می‌شوند، اما رعایت رژیم غذایی سبز تاثیر بیشتری بر سلامت کبد خواهد داشت.