۰ نفر

آیا مصرف هلو برای زنان باردار مفید است؟

۳۰ خرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۵۵
کد خبر: 447097
آیا مصرف هلو برای زنان باردار مفید است؟

هلو منبع عالی ویتامین c.، آهن، پتاسیم و فیبر غذایی است. مصرف همه این مواد مغذی برای زنان باردار الزامی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، هلو را می‌توان در دوران بارداری مصرف کرد و در واقع فواید زیادی برای خانم‌های باردار دارد. ویتامین C. به ویژه برای زنان باردار لازم است، زیرا برای رشد مناسب جنین بسیار مهم است. ویتامین C. به شکل گیری و رشد مناسب استخوان‌ها، دندان‌ها و سایر بافت‌های حیاتی کمک می‌کند. فیبر غذایی موجود در هلو دستگاه هضم سالم را در زنان باردار حفظ می‌کند، در حالی که آهن و پتاسیم مواد مغذی لازم برای زنان باردار هستند. تنها نگرانی اصلی درباره هلو این است که هلو درست شستشو داده نشود یا دارای آلودگی‌های ناشی از کود شیمیایی باشد.
 به طور کلی به جز موارد خاص و احتمال آلرژی زا بودن برخی از خوراکی ها، به زنان باردار توصیه می‌شود به اندازه کافی میوه و سبزیجات تازه مصرف کنند. اما هلو چه خواصی برای زنان باردار دارد؟

ویتامین C

با حداکثر هفت میلی گرم در هر صد گرم؛ میوه هلو از ویتامین C. پر شده است. بیشتر خانم‌های باردار مستعد کمبود آهن هستند و ویتامین C. برای جذب آهن و کاهش خطر کم خونی در زنان باردار بسیار مهم است. ویتامین C. همچنین برای تشکیل بافت جنین بسیار مهم است و برای تشکیل استخوان‌ها، دندان‌ها، رگ‌های خونی، غضروف و عضلات نیز مهم است.

پتاسیم
هلو سرشار از پتاسیم است که این موضوع به ویژه در دوران بارداری مفید است. پتاسیم برای حفظ تعادل مطلوب مایعات در بدن مادر و نوزاد مفید است. پتاسیم همچنین در مقابله با مسائل شایع بارداری مانند خستگی، گرفتگی و تورم بسیار مفید است. علاوه بر این، پتاسیم موجود در میوه هلو نیز باعث کاهش اضطراب، افسردگی و نوسانات خلقی در خانم‌های باردار می‌شود.

فیبر
زنان باردار به ویژه در مورد مشکلات گوارشی در دوران بارداری، مانند یبوست، سوء هاضمه و سایر موارد حساس، مستعد مشکلات هستند. صد گرم میوه هلو از پنج گرم یا بیشتر فیبر غذایی تشکیل شده است، بنابراین مصرف منظم هلو در دوران بارداری باعث حفظ حرکات روده و کاهش موارد سوء هاضمه و یبوست می‌شود.

فسفر
فسفر برای حفظ استحکام و یکپارچگی استخوان‌ها ضروری است. این امر نه تنها به کودک در ایجاد استخوان‌های قوی کمک می‌کند بلکه باعث حفظ یکپارچگی خوب استخوان برای مادر در طول بارداری و بعد از آن می‌شود. میوه هلو حاوی حدود بیست میلی گرم فسفر در هر صد گرم است.

منیزیم
منیزیم ماده مهم دیگر برای زنان باردار است. منیزیم از انقباضات زودرس رحم جلوگیری می‌کند و همچنین از گرفتگی و یبوست روده‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

اسید فولیک
اسیدفولیک برای رشد مغز و ستون فقرات جنین در اولین مراحل بارداری ضروری است. با داشتن چهار میکروگرم اسید فولیک در صد گرم میوه، میوه هلو یکی از بهترین منابع اسیدفولیک است.

بتا کاروتن
بتاکاروتن در میوه هلو وجود دارد و این ماده در ایجاد سیستم ایمنی قوی در مادر و نوزاد اهمیت دارد.

یک زن باردار باید در روز چه میزان میوه هلو مصرف کند؟
علاوه بر فواید بیشمار مصرف میوه هلو در دوران بارداری، زنان باردار باید مقدار مصرف هلو را به کمتر از پانصد گرم در روز محدود کنند. در حالت ایده آل، زنان باید حدود دو هلو در روز مصرف کنند و میوه‌های دیگر را نیز در کنار هلو مصرف کنند تا از مقدار توصیه شده تجاوز نکنند.
میوه هلو عوارض جانبی خاصی دارد که باید در خاطر داشته باشید. برای مثال زنان باردار مبتلا به قند خون بالا باید مراقب باشند که در مصرف هلو زیاده روی نکنند. مصرف بیش از حد هلو می‌تواند درجه حرارت طبیعی بدن در دوران بارداری را بالا ببرد و منجر به خونریزی شود. افزون بر این‌ها باید از مصرف پوست هلو‌ها اجتناب کرد، زیرا برآمدگی‌های مویی روی پوست هلو می‌تواند باعث آلرژی گلو شود.