۰ نفر

امکان انتقال کووید-۱۹ از کودکان به بزرگسالان ضعیف است

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۱:۳۳
کد خبر: 435908
امکان انتقال کووید-۱۹ از کودکان به بزرگسالان ضعیف است

بررسی شواهد موجود در سراسر جهان حاکی از آن است که موردی از انتقال بیماری کووید-۱۹ از کودک به فرد بزرگسال وجود نداشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بررسی‌های انجام گرفته در مورد کروناویروس در کودکان نشان می‌دهد: کودکان نقش حائز اهمیتی در انتقال بیماری کووید-۱۹ بازی نمی‌کنند و آنان کمتر از بزرگسالان احتمال دارد به این ویروس آلوده شوند.

در این بررسی محققان به ارزیابی نتایج به دست آمده از ۷۸ مطالعه در سراسر جهان به ویژه چین که کانون اولیه شیوع کروناویروس بوده است، پرداختند. به گفته محققان شواهد حاکی از آن است بیماری کووید-۱۹ اغلب کودکان را کمتر درگیر می‌کند و در صورت ابتلا شدت بیماری بسیار نیست.

همچنین مواردی از ابتلای کودکان به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ گزارش شده اما بسیار نادر بوده است. نقش کودکان در انتقال بیماری مشخص نیست اما به نظر آنان نمی‌توانند در انتقال بیماری نقش حائز اهمیتی داشته باشند.

محققان تاکید کردند: در سراسر جهان شواهدی مبنی بر اینکه کودکی در گسترش و انتقال ویروس نقش داشته است مشاهده نشده هرچند لازم است شواهد بیشتری جمع‌آوری شود.

همچنین محققان در بررسی‌های خود دریافتند: در ارزیابی روی موارد قطعی و مشکوک ابتلا به کووید-۱۹ در کودکان شش تا ۱۰ سال مشخص شد ۳۲ درصد از آنان ناقل خاموش بوده‌اند. در مواقعی‌که علائم بیماری در کودک بروز پیدا می‌کند اغلب شدت پایینی دارد و بیشتر با نشانه‌های سرفه و تب همراه است.

به گزارش اسکای نیوز، به گفته محققان کودکان نسبت به بزرگسالان کمتر درگیر این بیماری می‌شوند و تنها در ۰.۶ درصد از کودکان آلوده به کروناویروس علائم شدید بیماری مشاهده شده است.