۰ نفر

فواید هیدراته نگه داشتن بدن در زمان قرنطینه خانگی

۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۲۱:۲۸
کد خبر: 432699
فواید هیدراته نگه داشتن بدن در زمان قرنطینه خانگی

تامین آب مورد نیاز بدن محافظت کامل در برابر ویروس را تضمین نمی کند اما برای سلامت کلی و بهزیستی انسان در بلند مدت اهمیت دارد.

از آنجایی که  بیماری کووید-19 همچنان به گسترش مرگبار خود در سراسر جهان ادامه می دهد، حفظ سلامت و فعالیت روزانه برای حصول اطمینان از این که خطر ابتلای ما به عفونت کاهش می یابد، اهمیت دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصر ایران، در کنار یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم، آبرسانی منظم به بدن با مصرف آب و نوشیدنی های مفید دیگر، مانند چای های شیرین نشده، مورد دیگری است که برای حفظ سلامت بدن اهمیت دارد. حدود 75 درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است. همچنین، افراد بسیاری به واسطه قرنطینه خانگی فعلی و فعالیت کمتر ممکن است توجه کمتری به هیدراته نگه داشتن بدن خود داشته باشند که با گذشت زمان می تواند به پوست دهیدراته، بیماری ها و مشکلات سلامت ناخواسته دیگر منجر شود.

تامین آب مورد نیاز بدن محافظت کامل در برابر ویروس را تضمین نمی کند اما برای سلامت کلی و بهزیستی انسان در بلند مدت اهمیت دارد. در ادامه با برخی فواید هیدراته نگه داشتن بدن در زمان قرنطینه ناشی از کروناویروس جدید بیشتر آشنا می شویم.

پرهیز از کم آبی بدن

کم آبی بدن  می تواند اثر منفی بر سلامت قلبی عروقی، عملکرد کلیه ها، تعادل الکترولیتی، و دیگر عملکردهای بدن داشته باشد. تامین آب مورد نیاز بدن راه حلی آشکار برای پرهیز از این شرایط است. برای هیدراته نگه داشتن بدن نه تنها باید مصرف مایعات مفید مانند آب و چای گیاهان دارویی را مد نظر قرار دهید، بلکه میزان مصرف برای حفظ تعادل در بدن نیز اهمیت دارد. اگرچه میزان آب مورد نیاز از فردی به فرد دیگر می تواند متفاوت باشد، مصرف حداقل هشت لیوان آب در روز برای بزرگسالان هدف خوبی است. کودکان به مصرف 5 تا 6 فنجان مایعات در روز و نوجوانان ممکن است به بیش از 10 فنجان نیاز داشته باشند.

پرهیز از ابتلا به بیماری

جدا از هیدراته نگه داشتن بدن، نوشیدن مایعات به میزان کافی می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. هیدراته نگه داشتن بدن حتی در زمان بیماری اهمیت فوق العاده ای دارد. اگر با مشکلات گوارشی مانند استفراغ، اسهال و حالت تهوع مواجه هستید، نوشیدن مایعات به میزان کافی در روز اهمیت بیشتری دارد. مشکلات گوارشی از جمله دلایل اصلی کم آبی بدن بین کودکان است.

حفظ سلامت پوست

کم آبی بدن می تواند کشسانی پوست را کاهش دهد، از این رو، موجب خشکی و زبری آن شود. هیدراته نگه داشتن بدن می تواند به بهبود شرایط پوست کمک کند.

پیشگیری از یبوست

تامین آب مورد نیاز بدن عاملی کلیدی برای پیشگیری از  یبوست ، به ویژه بین کودکان است. مصرف ناکافی مایعات در طول روز یکی از دلایل اصلی ابتلا به یبوست در کودکان است. اگرچه فیبر و انتخاب های غذایی می توانند احتمال ابتلا به یبوست را کاهش دهند، مصرف مایعات به میزان کافی در طول روز نیز اهمیت دارد.

خنک نگه داشتن بدن

تامین آب مورد نیاز بدن می تواند به خنک نگه داشتن آن کمک کند زیرا به تنظیم دمای بدن کمک می کند. این شرایط به ویژه زمانی که ورزش می کنید، اهمیت دارد زیرا کم آبی بدن می تواند موجب احساس خستگی در میانه جلسه تمرینی شما شده و در نتیجه، تمرینات ورزشی خانگی خود را زودتر از آنچه برنامه ریزی کرده اید، متوقف کنید.