۰ نفر

این روغن برای قلب مفید است

۲۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱:۲۶
کد خبر: 424215
این روغن برای قلب مفید است

نتایج اخیر مطالعات نشان می دهد مکمل روغن ماهی تا حدودی موجب کاهش ریسک بیماری قلبی می شود اما تاثیری در کاهش خطر ابتلا به سرطان ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «لی هوپر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایست آنجلیا انگلستان، در این باره می‌گوید: «در حقیقت مردانی که مکمل دارویی مصرف کرده بودند با افزایش خیلی کم خطر ابتلاء به سرطان پروستات مواجه شدند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «در مجموع اگر ما چندین سال مکمل اُمگا ۳ مصرف کنیم، ریسک ابتلاء مان به بیماری قلبی بسیار کم کاهش می‌یابد، اما ریسک ابتلاء به برخی سرطان‌ها تا میزان بسیار کمی افزایش خواهد داشت. در حقیقت میزان تأثیر کلی آن بر سلامت حداقل است.»

به گفته محققان، حفظ سبک زندگی سالم با رژیم غذایی مناسب، انجام منظم ورزش‌های هوازی و الگوی خواب خوب می‌تواند تأثر بیشتری در مقایسه با روغن ماهی در پیشگیری از سرطان داشته باشد.

طبق گزارش تیم تحقیقاتی هوپر، مقادیر بسیار کم اُمگا ۳ برای داشتن سلامت خوب موردنیاز است و آن مقدار هم در مواد خوراکی نظیر مغزیجات آجیلی، دانه‌ها و ماهی‌های چرب نظیر سالمون یافت می‌شود.

محققان این مطالعه، داده‌های مربوط به ۴۷ آزمایش در مورد تأثیر مصرف امگا ۳ بر سرطان و همچنین داده‌های مربوط به ۸۶ مطالعه متمرکز بر وقایع مرتبط با بیماری قلبی را بررسی کردند. در مجموع این مطالعه شامل بیش از ۱۰۰ هزار نفر بود.

تیم تحقیق دریافت مصرف مکمل اُمگا ۳ تا حدودی موجب کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی می‌شود اما ریسک سرطان پروستات را هم تا حدی افزایش می‌دهد. محققان همچنین تاکید می‌کنند هم فواید و هم مضرات مکمل روغن ماهی بسیار کوچک است.

روغن ماهی یک ماده غذایی بسیار مغذی است که سرشار از پروتئین و انرژی و همچنین ریزمغذی‌های نظیر سلنیوم، ید، ویتامین D و کلسیم است.