۰ نفر

خوراکی‌هایی که برای کاهش کلسترول بسیار مفیدند

۲۸ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۲۹
کد خبر: 417733
خوراکی‌هایی که برای کاهش کلسترول بسیار مفیدند

این روزها به علت زندگی شهری و کم تحرک، بسیاری از افراد با مشکلاتی مثل فشار خون یا کلسترول بالا رو به رو می شوند. برای کنترل این مشکل راهکارهایی وجود دارد که یکی از این راهکارها مصرف سبزیجات است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، برخی سبزیجات می توانند در کاهش کلسترول بسیار مفید باشند که در ادامه به سه مورد از این خوراکی ها اشاره می کنیم:

تربچه

رنگ قرمز تربچه به دلیل آنتوسیانین ها  برای کنترل کلسترول بسیار مفید است، این ماده شامل گروهی از ترکیبات فیتوشیمیایی است که چربی را سوزانده و التهاب ، مقاومت به انسولین و کلسترول بد را کاهش می دهد. در یک مطالعه ژاپنی مشخص شد موش هایی که به مدت سه هفته از تربچه تغذیه شده اند ، کاهش سطح کلسترول بد و انسولین و افزایش کلسترول خوب را نشان دادند.

پیاز قرمز

پیازها قهرمانانی هستند که از سلامت قلب و عروق دفاع می کنند. به لطف ترکیبات بیولوژیکی حاوی گوگرد، استفاده از پیاز قرمز می توانند به کاهش کلسترول کمک کرده و به حفظ سطح فشار خون سالم کمک کنند. طبق مطالعه‌ای که در مجله بریتانیایی تغذیه بریتانیا منتشر شده است ، پیاز با کاهش سنتز بدن شما از ترکیب و همچنین افزایش تبدیل کلسترول به اسیدهای صفراوی ممکن است کلسترول را کاهش دهد. پیازها را می توان تقریباً در هر چیزی ریخت، فقط مطمئن شوید که ابتدا آنها را گرم کنید. در همین مطالعه مشخص شد که پیازهای با گرما نسبت به پیاز خام در کاهش کلسترول مؤثر هستند.

گریپ فروت

از این میوه بی نظیر غافل نشوید. مرکبات می توانند از کنترل فشار خون بالا تا کاهش چین و چروک پوست را تحت تاثیر قرار دهند. اما فواید گریپ فروت به همین جا ختم نمی شود. محققان دانشگاه فلوریدا دریافتند که پکتین گریپ فروت می تواند کلسترول کلی بدن را کاهش داده و نسبت LDL به کلسترول HDL را کاهش دهد.