۰ نفر

یک نوشیدنیِ سبز پُرخاصیت

۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۱۰
کد خبر: 414404
یک نوشیدنیِ سبز پُرخاصیت

کارشناس ارشد گیاهان دارویی از "آب اسفناج" به عنوان یک نوشیدنی مفید و پرخاصیت برای سلامت بدن یاد کرد و افزود: این نوشیدنی تاثیر بسیاری بر سلامت و تقویت بخش‌های مختلف بدن دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هانیه ناصری با اشاره به خواص بسیار آب اسفناج، مصرف این نوشیدنی را در تقویت بینایی موثر دانست وافزود: آب اسفناج سرشار از ویتامین A  بوده که مصرف آن برای کاهش مشکل شب کوری مفید است.

وی افزود: همچنین این نوشیدنی غنی از کاروتنوئیدها است که از آب مروارید جلوگیری می‌کند و علاوه بر این مصرف روزانه آن می‌تواند به افزایش دید چشم کمک کرده و برای درمان فشار چشم موثر است.

وی به تاثیر این نوشیدنی در درمان کم خونی هم اشاره کرد وافزود: آب اسفناج دارای آهن  بالایی است که به درمان کم خونی کمک می‌کند و مخلوط آن با آب هویج می تواند به مشکل کم خونی در زنان کمک کند.

ناصری با اشاره به تاثیر این نوشیدنی بر درمان بیمارانی که ضعف سیستم ایمنی دارند، افزود: این نوشیدنی برای تقویت افراد مسن و اطفال نیز توصیه می‌شود، چرا که آب اسفناج به بدن برای ایجاد یک سیستم ایمنی سالم  کمک می‌کند.

وی از آب اسفناج به عنوان نوشیدنی ادرارآور یاد کرد وافزود: همین امر باعث شده مصرف این نوشیدنی برای دفع سنگ کلیه و مثانه بسیار مفید باشد.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به تاثیر آب اسفناج بر درمان یبوست، گفت: آب اسفناج سرشار از فیبر است و برای کاهش مشکل یبوست مزمن بسیار مفید است.

ناصری افزود: این نوشیدنی همچنین با مشکلات هضم مبارزه کرده و مصرف آن برای درمان زخم معده و کولیت توصیه می‌شود.

وی به تاثیرات آب اسفناج در کاهش درد مفاصل هم اشاره کرد وافزود: آب اسفناج دارای  ویتامین K و کلسیم  است و به همین علت مصرف آن به کاهش بیماری ورم مفاصل و درد مفاصل کمک می‌کند و مصرف آن به طور منظم می‌تواند از درد مفاصل پیشگیری می‌کند.

ناصری تصریح کرد: همچنین مصرف آب اسفناج همراه با دانه کتان به کاهش درد ناشی از پوکی استخوان کمک می‌کند.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی آب اسفناج را نوشیدنی موثر در کاهش فشار خون بالا عنوان کرد وافزود: آب اسفناج سرشار از منگنز است و مصرف آن برای پایین آوردن فشار خون  بسیار موثر است.

ناصری خاطرنشان کرد: همچنین مصرف آب  اسفناج یک یا دو بار در هفته می تواند میزان فشار خون طبیعی بدن را حفظ کند.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی به تاثیرات مصرف این نوشیدنی در سلامت پوست هم اشاره کرد و افزود: آب اسفناج به دلیل بالا بودن محتوای اسید فولیک  برای پوست مفید است و مصرف روزانه آن همراه با سبزیجات دیگر می‌تواند از جوش و آکنه بر روی پوست جلوگیری کند.

وی افزود: همچنین آب اسفناج دارای سطح بالایی از آنتی اکسیدان ها بوده که برای جلوگیری از علائم پیری پوست بسیار مفید است، همچنین استفاده از آن به شکل موضعی می تواند برای درمان لک و دمل‌های پوستی بسیار مفید باشد.