۰ نفر

چرا همیشه حس می‌کنم گرسنه‌ام؟

۳ بهمن ۱۳۹۸، ۴:۳۱
کد خبر: 411791
چرا همیشه حس می‌کنم گرسنه‌ام؟

گرسنگی و احساس ضعف در برخی شرایط رژیم سخت یا ورزش سنگین چندان عجیب نیست، اما این که با وجود غذا خوردن های مداوم باز هم احساس گرسنگی کنید چندان طبیعی نیست و نیاز به بررسی های پزشکی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، مواردی بسیار ساده که تا حدودی قابل کنترل هستند می توانند در احساس گرسنگی مداوم موثر باشند:

 کمبود خواب

اگر می خواهید اولین گام را برای کنترل اشتهای خود بردارید، هر چه سریعتر وضعیت خواب خود را بررسی کنید، کم خوابی نقشی پررنگ در افزایش اشتهای شما ایفا می کند. در بسیاری از موارد کم خوابی با افزایش اشتها و احساس خستگی شدید همراه می شود.

فراموشی

وقتی شروع به فراموشی چیزهای کوچک، مانند مکالمه ها یا مکان های مختلف  می کنید ، طبیعی است که در خصوص خوراکی هایی که خورده اید یا بدنتان به آن نیاز دارد نیز دچار خطا بشوید و تصور کنید گرسنه هستید، درواقع ذهنتان شما را فریب می دهد و تصور می کنید که گرسنه هستید .

علائم افسردگی و اضطراب

افسردگی علائم بسیاری دارد و یکی از این علائم پرخوری است. گرچه در برخی افراد افسردگی باعث کاهش وزن می شود اما در برخی دیگر باعث افزایش اضطراب و پرخوری می شود. بنابراین می توان افسردگی و اضطراب را نیز دو عامل موثر در بروز حالت گرسنگی دانست.