۰ نفر

توصیه‌های سالم برای طرفداران لاغری

۲۷ دی ۱۳۹۸، ۷:۰۰
کد خبر: 410271
توصیه‌های سالم برای طرفداران لاغری

اغراق‌آمیز نخواهد بود اگر بگوئیم بسیاری از افراد به دنبال لاغر شدن و لاغر ماندن هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین، هرچند اضافه وزن و چاقی مهمترین علت ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت نوع ۲، سرطان، سنگ کیسه صفرا، سکته مغزی و ... است، اما به گفته متخصصان تغذیه، قرار نیست شما برای کاهش وزن، سراغ رژیم‌های غذایی و تمرین‌های بدنی سخت بروید.

 جسیکا سپل؛ متخصص تغذیه در سیدنی استرالیا با شروع سال جدید میلادی پیشنهادهای سالمی را برای کاهش وزن موثر در وبلاگ خود آورده است. او تاکید می‌کند که برای کاهش وزن و لاغری شما نیاز به شمارش تعداد کالری و کربوهیدارت مصرفی ندارید. فقط باید سالم غذا بخورید و تمام ریزمغذی‌ها را در طول روز به بدن‌تان برسانید.

به گزارش دیلی‌میل؛ از وعده‌های غذایی اصلی اجتناب نکنید. پرش از این وعده‌ها نه تنها لاغرتان نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود دچار گرسنگی سلولی شده و دفعه بعد مقادیر بیشتری غذا مصرف کنید. منظم غذا بخورید و تمام گروه‌های غذایی شامل کربوهیدارت‌های پیچیده، پروتئین، چربی و فیبر را در رژیم‌تان بگنجانید.

غذا را حتما در خانه طبخ کنید. در بسیاری از کشورهای اروپایی، مردم برای جلوگیری از افزایش وزن، غذاهای خانگی را جایگزین رفتن به رستوران ها کرده‌اند. جالب است بدانید که تنها ۵ درصد از بودجه سالانه هر لهستانی، صرف غذا خوردن در بیرون از خانه می‌شود.

به گزارش دویچه وله، با بدن خود رابطه سالمی داشته باشید. حتما سراغ تمرین یوگا بروید چون با این ورزش می‌توانید به بدن تان گوش بدهید. این کار به شما کمک می‌کند.

انتخاب‌های سالم غذایی داشته باشید. تا می‌توانید آب بنوشید. هیدراته ماندن به شما در رفع گرسنگی و جلوگیری از انتخاب‌های غلط غذایی کمک می‌کند.

با قندهای پنهان خداحافظی کنید. این قندها در ۷۰ درصد از بسته‌بندی‌های غذایی وجود دارند و باعث افزایش سایز کمر می‌شوند. روزانه بیش از ۶ قاشق چای‌خوری قند و شکر مصرف نکنید.