۰ نفر

خواص سیر خام برای مو

۲۴ دی ۱۳۹۸، ۵:۰۱
کد خبر: 409490
خواص سیر خام برای مو

سیر، از جمله گیاهانی است که در تمام نقاط جهان از آن استفاده می‌شود و از خواص آن اطلاعات عجیب و غریبی به گوش می‌رسد!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، سیر یا (Allium sativum) را گیاهی از راسته مارچوبه‌سانان (Asparagales) و از تیره نرگسیان و زیر تیره پیازیان می‌دانند.

جالب است بدانید؛ یهودیان و یونانیان و رومیان سیر را همانند یک نوشدارو می‌دانستند و آن را با این نگاه مصرف می‌کردند.

از این موضوع جالب‌تر آن است که در میان مردم چین که مقدار زیادی سیر مصرف می‌کنند شیوع سرطان بسیار کم است و طبق نوشته‌های تاریخی موجود یونانی، نخستین شورش تاریخ بشر توسط کارگران معبد خوفو و بدیل قطع شدن جیره سیر آن‌ها به وقوع پیوسته‌است!

خواص سیر خام برای پوست در یک نگاه!

سیر خام دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی، مانند ویتامین‌های B۶ و C، منگنز و سلنیوم است که همه آن‌ها سبب رشد مو‌ها و داشتن مو‌هایی سالم می‌شوند.

خواص ضد میکروبی و ضد قارچی موجود در سیر نیز ممکن است به رشد مو کمک کند، زیرا این خواص می‌توانند سبب کشته شدن باکتری‌ها و مبارزه با میکروب ها، حفظ سلامتی مو و پوست سرتان شود.

براساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۶ انجام شد، مشخص شد که سیر سلول‌های اپیدرمی را از آسیب‌های UV محافظت می‌کند و می‌تواند به عنوان یک ماده ضد پیری عمل کند. سلول‌های اپیدرمی، سلول‌های پوستی هستند که کراتین تولید می‌کنند.

این سلول‌ها در لایه بیرونی پوست فرد، از جمله پوست روی جمجمه و فولیکول‌های مو وجود دارند.

البته باید بدانید در سال ۲۰۰۷ نیز مطالعاتی انجام و منتشر شد که شواهدی را مبنی بر این امر ارائه کرد.

در این مطالعه که شرکت کنندگان مبتلا به آلوپسی آره‌تا که ژل سیر را به لکه‌های برجسته موجود بر روی پوست سر خود می‌مالیدند، با رشد بیشتر مو‌های خود مواجه شدند، اگرچه این تحقیقات بسیار امیدوار کننده هستند، لکن برای تأیید مزایای سیر و تاثیر این ماده غذایی بر رشد موها، شواهد علمی بیشتری مورد نیاز است.

هنگام استفاده از سیر بر روی مو‌ها یا هر قسمت دیگر بدن همانند سایر دارو‌های گیاهی و طبیعی، خطراتی وجود دارد و این امر برای افراد دارای پوست حساس، بیش از سایر افراد صدق می‌کند.

سیر می‌تواند در زمان اعمال بر روی پوست منجر به ایجاد سوختگی‌هایی شود و مواردی از سوختگی ناشی از مصرف دارو‌های خانگی حاوی سیر گزارش شده است. این خطر به سیر خام محدود نمی‌شود.

محصولات حاوی سیر، مانند روغن‌های اسانس، نیز می‌توانند پوست و چشم‌ها را تحریک کنند و از این رو پیشنهاد می‌شود پیش از شروع استفاده از سیر بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.