۰ نفر

۲۰درصد کودکان ایرانی چاق شده‌اند

۵ دی ۱۳۹۸، ۴:۱۱
کد خبر: 404822
۲۰درصد کودکان ایرانی چاق شده‌اند

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: در مطالعات اخیری که انجام شده است، نشان می دهد که ۲۰درصد کودکان ایرانی چاق شده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رضا ملک زاده در نشست با مسئولان مراکز تحقیقاتی پژوهشکده آینده پژوهی در سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به شیوع چاقی و عدم تحرک کافی در جمعیت ایران گفت: بسیاری از کشورهایی دنیا دستورالعمل‌هایی برای ورزش کردن تهیه کردند که ما نیز باید چنین روشی را پیش گرفته تا بتوانیم همه مردم را وادار به ورزش کردن کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان اینکه در مطالعات اخیری که انجام شده؛ ۲۰ درصد کودکان ایرانی چاق شده اند اظهار کرد: انقلاب چهارم صنعتی در دنیا رخ داده و دیجیتالی شدن نیز یکی از ابعاد مهم انقلاب صنعتی چهارم است که ما باید این امر را در بحث سلامت نیز مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: می توان برای بررسی علت بیماری ها و مشکلات سلامت و انجام کارهای تحقیقاتی از آپ ها استفاده کرد.

 حمیدرضا رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه نگرش این دانشگاه به حوزه پژوهش قوی تر از گذشته شده است اظهار کرد: آنچه تاکید معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بر اخلاق مداری در پژوهش است که خوشبختانه این امر در دانشگاه مورد تاکید قرار گرفته است.