۰ نفر

از این نشانه‌ها در دوران قاعدگی نترسید

۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۵:۰۸
کد خبر: 402753
از این نشانه‌ها در دوران قاعدگی نترسید

دردهای دوران قاعدگی برای بسیاری از بانوان آشنا و ملموس هستند اما برخی علائم ثانویه نیز وجود دارد که گاهی باعث هراس بانوان در دوران قاعدگی می شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، بسیاری از بانوان می دانند که دوره های قاعدگی باعث زودرنجی، درد و احساس گرفتگی عضلات شکمی شود، اما جالب است بدانید قاعدگی حتی می تواند باعث اختلال در دستگاه گوارش شما شود.

به گفته یولاندا کرکهام ، متخصص زنان و زایمان در بیمارستان کالج زنان و مرکز بهداشت سنت جوزف در تورنتو ، هورمون ها عمدتاً مقصر اصلی این اختلالات هستند.کرکهام توضیح داد: برخی از همان هورمونهای ایجاد کننده گرفتگی و التهاب رحمی منجر به برخی از تغییرات روده می شوند.در دوره قاعدگی ، پروستاگلاندین ها - گروهی از هورمون ها - باعث انقباض عضلات رحم یا گرفتگی عضلات می شوند. کرکهام می گوید پروستاگلاندین ها همچنین می توانند باعث انقباض روده شوند.

کرکهام ادامه داد؛ "مشکل قاعدگی حتی می تواند بر برنامه های روزانه زندگی شما تاثیر منفی بگذارد، برای مثال باعث می شود سطح اضطراب بالاتری را تجربه می کنید و همین موضوع باعث می شود مشکلاتی در روده را تجربه کنید. درست قبل از شروع پریود ، افزایش پروژسترون وجود دارد ، این هورمونی است که آستر رحم را نازک می کند."

ورم پوست، ایجاد حلقه تیره زیر چشمها، بروز آکنه یا احساس افزایش وزن از دیگر علائم رایج زنان در دوران قاعدگی محسوب می شود.