۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

یک خانه ۱۰۰ متری در تهران چند؟

۲۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۵۷
کد خبر: 519216
یک خانه ۱۰۰ متری در تهران چند؟

در گزارش پیش رو به بررسی قیمت واحدهای 100متری که در تهران به فروش گذاشته شده است، می‌پردازد.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ باتوجه به افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر، حال برای خرید یک آپارتمان 100متری باید هزینه بسیار زیادی پرداخت کرد و تقریبا تعداد آپارتمان‌هایی با این متراژ که کمتر از یک میلیارد تومان قیمت داشته باشد، بسیار محدود است. قیمت واحدهای 100متری نیز مانند سایر واحدها، به عوامل متعددی بستگی دارد؛ محله، سن بنا، امکانات ساختمان، سازنده آن، مواد و مصالحی که در ساختمان به کار رفته و... از جمله مواردی است که در تعیین قیمت مسکن برای این آپارتمان‌ها تاثیرگذار است.

یک خانه ۱۰۰ متری در تهران چند

قیمت یک واحد 100متری در هر یک از محله‌های تهران متفاوت بوده و اگر قصد دارید از قیمت یک خانه با این متراژ مطلع شوید، در ابتدا باید متوسط قیمت مسکن در محله مورد نظر را بیابید؛ قیمت مسکن در محله‌های جنوبی پایین‌تر و در محله‌های شمالی بالاتر است. در ادامه این گزارش به بررسی قیمت واحدهای 100متری که در تهران به فروش گذاشته شده است، خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است: قیمت‌ها براساس فایل‌های موجود در آژانس‌های املاک تهران است و به طور مطلق بیانگیر قیمت مسکن در محله‌های مذکور نیست؛ اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌هایی که خواهید دید ندارد و این ارقام تنها نمونه‌ای از واحدهایی است که در هر محله براش فروش فایل شده است.

ستارخان یک محله در منطقه2 شهرداری تهران است؛ قیمت مسکن در این منطقه گاه پایین‌تر و گاه بالاتر از متوسط قیمت مسکن در تهران است؛ برای مثال یک واحد 100متری و یک ساله در این محله متری 38میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

تهرانپارس از محله‌های شرقی تهران با قیمت مسکن متوسط و بالاست؛ واحدی 103متری و 15ساله در تهرانپارس با قیمت 30میلیون تومان در هر متر مربع به فروش می‌رسد؛ کارشناسان مشاور املاک در این محله نیز معتقدند که تهرانپارس محله‌ای است که با هر قیمتی می‌توان در آن واحد دید؛ بنابراین شرایط ملک نقشی بسیار مهم در تعیین قیمت مسکن دارد.

منطقه یک، گران‌ترین منطقه تهران در حوزه قیمت مسکن محسوب می‌شود؛ نیاوران نیز یکی از محله‌های معروف و گران قیمت تهران است که در این منطقه قرار دارد؛ یک دستگاه آپارتمان 100متری و 20ساله در نیاوران با قیمت 60میلیون تومان برای هر متر مربع به فروش خواهد رسید که این رقم به متوسط قیمت مسکن  در منطقه یک نیز نزدیک است. همچنین اقدسیه نیز یکی دیگر از محله‌های منطقه یک شهرداری است؛ واحدی 100متری و یک ساله در اقدسیه هم متری 60میلیون تومان قیمت خورد.

واحدی 100متری و 13ساله در شهران متری 35میلیون تومان، یک خانه 104متری و دو ساله در شهدای خلیج فارس متری 30میلیون تومان و یک دستگاه آپارتمان 100متری و نوساز در تهرانسر متری 27میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.