۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

برج باغ‌های ولنجک چند؟/ متقاضیان خرید مسکن در قلهک مراقب باشند!

۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۰
کد خبر: 448282
برج باغ‌های ولنجک چند؟/ متقاضیان خرید مسکن در قلهک مراقب باشند!

قیمت برج باغ در محله ولنجک نسبت به فرمانیه و زعفرانیه پایین‌تر است. برج باغ‌های نوساز ولنجک میانگین متری 80 تا 88میلیون تومان معامله می‌شود.

اقتصاد آنلاین - محبوبه قرمزچشمه؛ ولنجک در شمال غرب و  منطقه یک شهرداری تهران واقع است. از جمله معروف‌ترین و گران‌ترین برج باغ‌های ایران در این منطقه از تهران قرار دارد. شرکت‌های ساختمانی معروف دست کم یک برج در این منطقه ساخته‌اند و از آن به‌عنوان برند کار خود یاد می‌کنند.

یکی از مشاوران معاملات املاک در ولنجک در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین اظهار کرد: پنت هاوس برج باغ‌ها گران‌ترین معاملاتی است که در ولنجک انجام می‌شود. یک واحد 300متری در برج باغ ولنجک متری 85میلیون تومان و در مجموع 25میلیارد و 500میلیون تومان در خرداد99 معامله شد.

در این زمینه بخوانید:

کف قیمت در برج باغ‌های ولنجک  

وی در ادامه گفت: متری 79میلیون تومان برای یک واحد نوساز در برج باغ‌های ولنجک از نظر قیمتی، نسبت به قیمت روز متعارف است و قیمت معاملات نسبت به هفته پیش (هفته آخر خرداد99) افزایش پیدا کرده است. اواخر خرداد و اوایل تیر ماه سال گذشته (تیرماه 98) قیمت یک واحد آپارتمان در برج باغ‌های نوساز ولنجک متری 48 تا 55میلیون تومان و انواع بیش از 10سال ساخت آن بین 38 تا 45میلیون تومان معامله می‌شد اما امروز کف قیمت در برج‌ باغ‌های نوساز ولنجک متری 78میلیون تومان و برای انواع قدیمی ساز متری 55میلیون تومان است.

 برج باغ‌های قلهک تکان خورد

یکی از مشاوران املاک در منطقه شمیران به اقتصاد آنلاین بیان کرد: خیابان‌های فرد ولنجک به دلیل مرغوبیت گران‌‎تر از خیابان‌های زوج آن است. یک واحد  350متری در خیابان‌های فرد ولنجک متری 85 میلیون تومان و در کل با قیمت 29میلیارد و 750میلیون تومان در ماه پیش معامله شد، البته قیمت برج باغ‌ها نیز با بالا رفتن عمر آن کاهش می‌یابد. یک واحد 12سال ساخت در یک برج باغ این محل متری 55 تا 68میلیون تومان بسته به امکانات خرید و فروش می‌شود.

متقاضیان خرید مسکن در قلهک مراقب باشند

وی با بیان این‌که برخی از اسناد در قلهک اوقافی است، گفت: متقاضیان خرید مسکن باید به نوع سند آپارتمان‌ها دقت کنند، سند اوقافی، مصادره‌ای و یا وکالتی دردسرساز است. سندهای شاهنشاهی، بهترین سند برای خرید و فروش است. این نوع سند نشان می‌دهد ملک به نام خود فرد است.

یکی از مشاوران بنگاه معاملات املاک در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین قیمت پنت هاوس چند سال ساخت در یک برج 17طبقه در کوچه های زوج ولنجک را متری 65میلیون تومان بیان کرد و سالن ورزش، استخر، جکوزی، روف گاردن، 2پارکینگ و ... را از جمله امکانات این برج عنوان کرد. وی افزود: یک واحد 270متری نوساز در طبقه4 یک برج 15طبقه، با امکانات کامل، آسانسور داخل واحد، تریبلکس، لابی مجلل، سالن ورزش، استخر، سونا، جکوزی، سالن کودک، پارکینگ متری 83میلیون تومان و 24میلیارد و 410میلیون تومان قیمت گذاری شده است. البته مشابه این مورد با قیمت متری 90میلیون تومان هم برای فروش آگهی شده است، اما متقاضی خرید برای آن وجود ندارد.

ولنجک ارزان‌تر از زعفرانیه

یکی از مشاوران املاک ولنجک که بیش از 20سال سابقه فعالیت دارد به اقتصاد آنلاین گفت: محله ولنجک نسبت به فرمانیه و زعفرانیه ضعیف است و دلیل آن کوچه‌های تودرتو و شیب زیاد آن است. میانگین قیمت برای برج باغ‌هایی با عمر بیش از 10سال، 54 تا 60میلیون تومان معامله می‌شود. قیمت برج باغ‌های نوساز در این محل بسته به طبقه و امکانات متفاوت است.