۰ نفر

اقتصادآنلاین گزاش می دهد:

وضعیت مسکن در آلمان 2020/ بیشترین اجاره بهای مسکن برای کدام محله است؟

۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۲۴
کد خبر: 419739
وضعیت مسکن در آلمان 2020/ بیشترین اجاره بهای مسکن برای کدام محله است؟

مسکن یکی از سه نیاز اصلی انسان از دیرباز، در کشورهای مختلف با نگرش‌های متفاوتی اداره می‌شود. ایران در میان معادن بزرگ سنگ آهن، گچ، سنگ های تزئینی قرار دارد و نحوه نگرش در آن نسبت به مسکن و ساخت و ساز با کشوری همچون آلمان متفاوت است.

اقتصاد آنلاین – محبوبه قرمزچشمه؛ گران‌ترین بخش مسکن در بین همه شهرهای آلمان مربوط به مرکز هر شهر است. دلیل این گرانی، دسترسی آسان به مراکز خرید، ایستگاه اصلی مترو شهر و  ادارات است. در مقام دوم توجه مناطق که دانشگاه در آن احداث شده، جزو مناطق گران یک شهر محسوب می شوند.

اجاره بها در سال 2020 میلادی در مونیخ

سایت فرانکفورت آلگِماین در آخرین مقاله خود 5 شهر گران آلمان در خصوص اجاره بها را به ترتیب  میزان اجاره آورده است. در سال 2020 میلادی  مونیخ گران ترین شهر آلمان از نظر اجاره بها است.  به طور متوسط یک شخص ساکن مونیخ باید 17 یورو و 57 سنت برای هر مترمربع اجاره بها در  هر ماه پرداخت کند. یعنی برای سکونت در  یک واحد 60 متری، مستاجر باید  ماهی یک هزارو  54یورو و 2 سنت کرایه پرداخت کند که به پول ایران و با احتساب هر یورو 15 هزار و 500 تومان( به نرخ امروز 6 اسفند 98)  18 میلیون تومان برای هر ماه کرایه پرداخت کند.

فرانکفورت، اشتوتگارت، فرایبورگ، ماینز گران‌ترین بعد از مونیخ

فرانکفورت، دومین شهر گران قیمت آلمان محسوب می شود که اجاره بها برای این شهر 13 یورو و 90 سنت برای هر متر مربع است. بعد از آن اشتوتگارت با اجاره بهای 13یورو و 48سنت برای هر مترمربع در ماه، سومین، فرایبورگ با اجاره بهای 11یورو و 94 سنت برای هر متر مربع در هر ماه  چهارمین و در نهایت شهر ماینز با مبلغ11 یورو و 93 سنت برای هر مترمربع به عنوان پنجمین شهر گران قیمت دراجاره بها محسوب می شوند.

محله الکلی ها و معتادان ارزان تر از همه جا

در آلمان مفهومی به نام پایین شهر و بالای شهر همچنان که در تهران تعریف شده، وجود ندارد. توزیع جمعیتی در بخش های مختلف صورت گرفته است.اما به شکل کلی یکی دو محله در شهر وجود دارد که به دلیل وجود الکلی ها و معتادان  از اقبالی برای سکونت برخوردار نیست.

کرایه خانه همچون ایران ماهانه از مستاجر اخذ می‌شود و توافق برای سکونت بین موجر و مستاجر در بنگاه ها و ضمن قرارداد انجام می شود. به ندرت موجر تقاضای خالی کردن آپارتمان را طی مدت مقرر دارد و مستاجر هم به دلیل آنکه برای جابجایی و حمل و نقل هزینه های زیادی باید پرداخت کند، ترجیح می دهد در همان آپارتمان سکونت داشته باشد. به شکل کلی تغییر محل سکونت بعد از یک و یا دو سال اقامت،  در آلمان رایج نیست مگر اینکه مستاجر توان پرداخت کرایه آپارتمان را نداشته باشند.

آپارتمان های جذاب برای جوانان آلمانی

متراژ آپارتمان ها به طور متوسط بین 60 تا 90 متر مربع است و مدل معماری برای 3 تا  نفر ساکن طراحی شده است. به ندرت آپارتمان  و یا مسکنی برای 5 نفر می توان یافت.

 در فرهنگ آلمان، افراد بعد از سن  18 و یا 19 سالگی مستقل می شوند، مسکن هایی با متراژ 40 متر هم با توجه به توان مالی افراد تازه مستقل شده، طرفداران خاص خود را دارد که همانا جوانان هستند.