۰ نفر

قیمت خودرو سه ماه یک بار بازنگری می‌شود

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۲۶
کد خبر: 439949
قیمت خودرو سه ماه یک بار بازنگری می‌شود

رییس شورای رقابت با بیان اینکه از این پس تمام خودرو‌های تولید داخل در شرکت‌های دولتی و خصوصی مشمول قیمت‌گذاری می‌شوند، گفت: در شرایط فعلی تمام خودرو‌های تولیدی داخل انحصاری محسوب می‌شوند و مشمول قیمت‌گذاری هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، رضا شیوا درباره آخرین وضعیت قیمت گذاری خودرو، اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه سران قوا، شورای رقابت موظف است دستورالعمل را برای تایید به ستاد تنظیم بازار ارسال کند و این ستاد قیمت هر خودرو را نهایی و اعلام می‌کند.

رییس شورای رقابت افزود: در گذشته برخی از خودروها انحصاری محسوب می شدند و شورای رقابت برای قیمت‌گذاری آنها اقدام می کرد اما  پس از ممنوعیت واردات خودرو کلیه خودرو‌های تولید داخل انحصاری محسوب می‌شوند.

وی گفت: در قیمت گذاری جدید، قیمت پایه ۹۶ در نظر گرفته شده است و شورا با محاسبه تورم سال‌های ۹۷ و ۹۸ و کسر افزایش قیمت بهمن ماه ۹۷ از مجموع تورم دو سال ۹۷ و ۹۸ دستورالعمل قیمت گذاری دو خودرو‌ساز بزرگ را تعیین کرد.

شیوا با بیان اینکه از این پس تمام خودرو‌های تولید داخل در شرکت‌های دولتی و خصوصی مشمول قیمت‌گذاری می‌شوند، تصریح کرد: در شرایط فعلی تمام خودرو‌های تولیدی داخل به دلیل ممنوعیت واردات، انحصاری محسوب می‌شوند بنابراین طبق قانون مشمول قیمت‌گذاری هستند.

رییس شورای رقابت با بیان اینکه به خودروسازان مجوز داده شد تا هر سه ماه اگر نیاز بود قیمت‌گذاری بررسی شود، تاکید کرد: تا پایان خردادماه دستورالعمل قیمت‌گذاری خودروسازان خصوصی نیز تعیین می‌شود.

گفتنی است پس از  جلسات متعدد در جلسه هفته گذشته ستاد تنظیم بازار، افزایش قیمت محصولات گروه ایران خودرو ۱۰ درصد و گروه سایپا ۲۳ درصد اعلام شد.

دلیل تفاوت افزایش قیمت دو خودرو ساز نیز به این دلیل است که در بهمن ماه ۹۷ افزایش قیمت محصولات ایران خودرو  بیش از سایپا بود بنابراین طبیعی است که افزایش قیمت‌ها متفاوت باشد.