۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

قیمت‌ پراید و تیبا اعلام شد/ قیمت‌گذاری شورای رقابت مورد تایید سازمان حمایت

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۰۶
کد خبر: 438413
قیمت‌ پراید و تیبا اعلام شد/ قیمت‌گذاری شورای رقابت مورد تایید سازمان حمایت

رییس شورای رقابت با اشاره به افزایش 23 درصدی قیمت محصولات سایپا و 10 درصدی قیمت محصولات ایران خودرو، قیمت‌های جدید برخی خودرو‌ها را اعلام کرد و گفت: قیمت همه خودرو‌ها فردا به صورت رسمی اعلام می‌شود.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ امروز دومین جلسه ستاد تنظیم بازار به منظور تعیین قیمت‌های جدید خودرو در وزارت صمت با حضور نمایندگان این وزارتخانه و شورای رقابت برگزار شد. رضا شیوا در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره جزییات این جلسه توضیح داد: امروز قرار شد قیمت محصولات سایپا ۲۳ درصد و ایران خودرو ۱۰ درصد افزایش یابد که این روش قیمت‌گذاری شورای رقابت مورد تایید سازمان حمایت قرار گرفته است.

شیوا ادامه داد: البته این افزایش در برخی خودروها متفاوت است، یعنی امکان دارد برخی خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو بیش از ۱۰درصد و برخی محصولات سایپا بیش از ۲۳درصد نیز گران شود.

رییس شورای رقابت با بیان اینکه قیمت‌های خودرو فردا به صورت رسمی اعلام می‌شود گفت: طبق محاسبات انجام شده قیمت برخی خودرو‌ها اندکی افزایش یافته به طور مثال قیمت پراید۱۱۱ به ۴۲میلیون و ۱۰۰هزار تومان و قیمت تیبا به ۵۹میلیون تومان رسیده است.

به گفته شیوا ممکن است قیمت این خودرو‌ها تغییرات جزیی داشته باشد که نرخ نهایی آن‌ها فردا اعلام خواهد شد.

فروش خودرو به روش قرعه‌کشی

شیوا همچنین امروز در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار در جمع خبرنگاران از فروش خودرو‌ها به صورت قرعه‌کشی خبر داده و بیان کرده است: از این پس فروش خودروها صرفا به صورت قرعه‌کشی خواهد بود و کسانی می‌توانند ثبت نام کنند که کد ملی ثبت شده برای خرید خودرو نداشته و ظرف سه سال اخیر خودرو نخریده باشند.

رییس شورای رقابت افزود: هم اکنون تقاضا بالاتر از عرضه است و چاره‌ای نیست جز اینکه روشی به غیر از قرعه‌کشی برای توزیع عادلانه خودرو داشته باشیم.

طبق جلسه امروز ستاد تنظیم بازار، خودروسازان مکلف به اعلام و رعایت قیمت‌های مصوب خودرو در سایت‌های خود هستند، ضمن اینکه قیمت‌های متعارف در کف بازار قیمتی است که خودروساز درب کارخانه تحویل می‌دهد به علاوه حداکثر ۱۰درصد.