۰ نفر

راه های پیشگیری از سرقت از کودکان

۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۳۵
کد خبر: 539251
راه های پیشگیری از سرقت از کودکان

آویختن زیورآلات به دختران خردسال و قرار دادن اسباب بازی های گران قیمت و موبایل در اختیار کودکان و رها کردن بدون نظارت آنها در معابر و اماکن عمومی از جمله کارهایی است که زمینه سرقت را توسط سارقان فراهم می آورد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، سرقت طلاجات اطفال، از جمله جرایمی است که همه ساله در فصول گرم سال از سوی شهروندان به پلیس گزارش می شود. حجم بسیار زیاد پرونده سرقت از کودکان خردسال حاکی از این است که خانواده ها فرزندان خود را بدون هیچگونه نظارتی در معابر و اماکن عمومی رها کرده و با این کار زمینه وسوسه شدن سارقان و تعرض به فرزندانشان را فراهم می آورند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس ، از آنجا که بروز این گونه سرقت ها نه تنها آسیب های و صدمات جسمی به کودکان خردسال وارد می کند بلکه آسیب روحی و روانی آن که به مراتب بیشتر است و برای سال های سال درذهن و روح این کودکان باقی می ماند به همین جهت توصیه می کنیم خانواده ها با کنترل و مراقبت بیشتر از فرزندانشان زمینه ها و فرصت های ارتکاب سرقت را از سارقان گرفته و از در معرض آسیب قرار گرفتن فرزندانشان پیشگیری کنند. در ادامه این یاد داشت به برخی نکاتی که می تواند در پیشگیری از بروز این گونه سرقت ها تاثیرگذار باشد اشاره می کنیم.

چگونه از وقوع سرقت جلوگیری کنیم؟

آویختن زیورآلات به کودکان و قرار دادن اسباب بازی های گران قیمت و موبایل در اختیار کودکان و رها کردن بدون نظارت آنها در معابر و اماکن عمومی و همچنین عدم آموزش کودکان برای مراقبت از خود و پرهیز از صحبت و همراهی با افراد غریبه زمینه ارتکاب سرقت از کودکان را فراهم می کند بنابر این توصیه می کنیم :

۱-از آویختن زیور آلات قیمتی به کودکان خودداری کنید

۲-لوازم بازی گرانقیمت کودکان را فقط در نقاط حفاظت شده و تحت نظارت خودتان به آنها بدهید

۳-فقط در صورت نیاز موبایل در اختیار کودکان قرار دهید واز دادن موبایل های گران قیمت به کودکان خودداری کنید همچنین به کودکان بیاموزید که موبایل های خود را در معرض دید قرار ندهند.

۴-در کوچه، معابر عمومی، بوستان ها و اماکن عمومی و مذهبی مراقب فرزندان خود باشید. در مجالس جشن یا مراسم سوگواری، با اتکا به آشنا بودن حاضران، از نظارت بر کودکان غافل نشوید. بر کودکان خود، در حال بازی در اماکن عمومی و بوستان ها، نظارت کامل داشته باشید.

۵- به کودکان خود بیاموزید که در اماکن عمومی از مقابل چشم شما دور نشوند و برای بازی با سایر کودکان هم بیش از حد از شما دور نشوند و اگر بخواهند در مکانی غیر از جایی که شما برایشان تعیین کرده اید، بازی کنند، شما را مطلع نمایند.

۶-به کودکان خود بیاموزید که به افراد غریبه، حتی کودکان، اعتماد نکنند. هیچ گونه خوراکی از افراد غریبه قبول نکنند. به بهانه های گوناگون، مثل خرید بستنی یا غیره به دنبال افراد غریبه نروند.

۷-کودکان کم سن خود را برای خرید به مغازه نفرستید.

در صورت وقوع سرقت چه باید کرد؟

اگر فرزند شما مورد سرقت قرار گرفت ابتدا خونسردی خود را حفظ کرده و سپس در سریع ترین زمان ممکن از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ با پلیس ارتباط برقرار کنید، یا خودتان به کلانتری محل مراجعه کرده و موضوع سرقت را اطلاع دهید.

به یاد داشته باشید که بایستی اطلاعات مرتبط با سرقت شامل زمان دقیق وقوع سرقت، مکان سرقت و اطلاعات مربوطه به افراد مشکوک و مظنون را به طور صحیح در اختیار ماموران قرار دهید.

نکته مهم اینکه حتی اگر اموال دزدیده شده از نظر شما دارای ارزش مالی زیادی نیستند هم بایستی پلیس را در جریان قرار دهید تا از بروز اتفاقاتی از این دست در آینده جلوگیری شود.