۰ نفر

به دنبال شروع معاملات صندوق پالایش یکم:

پاسکاری مسئولان در موضوع بازگشایی پالایش یکم

۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۴۶
کد خبر: 480219
پاسکاری مسئولان در موضوع بازگشایی پالایش یکم

مدیر صندوق پالایش یکم در مورد زمان بازگشایی نماد پالایش یکم گفت: بازگشایی این نماد معطل ثبت افزایش سرمایه دو پالایشگاه تهران و اصفهان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس؛ داود رزاقی در پاسخ به این پرسش که چرا هنوز نماد پالایش مربوط به صندوق پالایش یکم یا همان دارا دوم در پرتفوی برخی سهامداران قرار نگرفته است، گفت: این نماد در پرتفوی تعدادی از سهامداران قرار گرفته اما هنوز قابل معامله نیست، چون نماد پالایش یکم هنوز باز نشده  است و منتظر ثبت افزایش سرمایه دو پالایشگاه موجود در این نماد هستیم.

وی افزود: البته ما اطلاعات را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و بورس اوراق بهادار ارائه کردیم و باید الان نماد پالایش در پرتفوی سرمایه‌گذاران قرار گرفته باشد، اما تأکید می‌کنم هنوز قابل معامله نیست.

مدیر پالایش یکم تصریح کرد: باید کارهای ثبت افزایش سرمایه دو پالایشگاه تهران و اصفهان که در پرتفوی پالایش یکم وجود دارد انجام شود و کاری می‌کنیم که مردم متضرر نشوند.

رزاقی همچنین در پاسخ به این پرسش که ارزش سهام موجود در پالایش یکم اکنون از رقم اسمی هم پایین‌تر شده است، گفت: اول باید افزایش سرمایه دو پالایشگاه تهران و اصفهان اعمال شود و هدف ما این است که مردمی که سهام پالایش یکم را خریداری کرده‌اند، دچار زیان نشوند. ما کارهای اجرایی را انجام داده‌ایم،‌ برای بازگشایی نماد باید از بورس و سازمان خصوصی‌سازی پیگیری شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که بالاخره نماد پالایش یکم چه زمانی باز می‌شود، گفت: اقدامات اجرایی را انجام داده‌ایم، کارهای باز شدن نماد دست من نیست و بعد از این که نماد بازگشایی شود باید بازارگردانی انجام شود و سعی می‌کنیم خریداران واحدهای پالایش یکم متضرر نشوند.

رزاقی همچنین گفت: اطلاعات افزایش سرمایه دو پالایشگاه تهران و اصفهان در سایت کدال منتشر شده است.

به گزارش فارس، طبق اطلاعات منتشره در کدال شرکت پالایش نفت تهران با نماد شتران، طبق مصوبه مجمع عمومی خود میزان سرمایه این شرکت را از ۴۴۰۰ میلیارد ریال به ۷۵۰۰ میلیارد ریال معادل ۳۰ درصد افزایش داده است. همچنین طبق مصوبه مجمع عمومی پالایش نفت اصفهان سرمایه این شرکت از ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال با ۴۹ درصد افزایش به ۷۶ هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته و اندوخته طرح و توسعه افزایش یافته است.