۰ نفر

با استفاده از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران محقق شد

احراز هویت غیرحضوری سجام در کمتر از ۱۰دقیقه!

۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۵۹
کد خبر: 462914
احراز هویت غیرحضوری سجام در کمتر از ۱۰دقیقه!

با شیوع کرونا و فراهم شدن امکان احراز هویت غیرحضوری، بانک مهر ایران احراز هویت غیرحضوری را از طریق همراه‌بانک و وب‌سایت خود ممکن کرده و افراد می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت این بانک یا همراه بانک مهریران از این خدمت استفاده کنند و دیگر نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین، این روزها و با تشدید شیوع کرونا در کشور استفاده از خدمات آنلاین در ایران و جهان رونق چشمگیری پیدا کرده است. دفاتر پیشخوان دولت و کارگزاری‌های بورسی جزو مراکزی بودند که طی چند ماه اخیر با مراجعات مردمی زیادی روبرو شدند. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران که پیشتاز ارائه خدمات الکترونیکی در شبکه بانکی است، این بار هم پیش‌قدم شده و با راه‌اندازی «سامانه احراز هویت غیرحضوری سجام» خدمتی راهگشا ارائه کرد.

همه افرادی که قصد دریافت کد بورسی دارند، لازم است تا در وب‌سایت سجام ثبت نام کنند و با طی کردن مراحل خواسته‌ شده، احراز هویت خود را انجام دهند. تا چند ماه پیش این کار به‌صورت حضوری بود و با مراجعه به دفاتر پیشخوان انجام می‌شد. آزادسازی سهام عدالت سبب شد تا موضوع احراز هویت در سامانه سجام (سامانه‌ای برای اطلاعات همه افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند)، پر‌رنگ‌تر شود.

همزمانی شیوع کرونا با آزادسازی سهام عدالت و در نتیجه شلوغ شدن دفاتر پیشخوان و عدم امکان رعایت پروتکل‌ها در این شرایط، لزوم رفاه حال و آرامش خاطر مشتریان و... سبب شد تا ضوررت ارائه احراز هویت به‌صورت غیرحضوری بیش از پیش احساس شود. در ادامه توضیحاتی در خصوص چگونگی احراز هویت غیرحضوری در وب‌سایت بانک مهر ایران خواهیم داد.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران حدود دو سال است که برنامه‌های گسترده‌ای را با هدف توسعه بانکداری دیجیتال و همچنین تحقق بانکداری هوشمند، برای نخستین بار در کشور انجام داده ‌است. احراز هویت غیرحضوری نیز یکی از خدماتی است که این بانک ارائه می‌کند. بانک مهر ایران از خرداد ماه امسال و با اهمیت یافتن موضوع احراز هویت غیرحضوری سجام، این امکان را همراه‌بانک و وب‌سایت خود ایجاد کرد و افراد می‌توانند با مراجعه به همراه بانک یا وب‌سایت بانک مهر ایران از این خدمت بهره‌مند شوند.

امکان احراز هویت غیرحضوری در وب‌سایت این بانک برای همگان فراهم است و لازم نیست تا از مشتریان بانک باشید. بانک مهر ایران جهت احراز هویت غیرحضوری کارمزدی دریافت نمی‌کند و تنها مبلغی که باید پرداخت کنید، همان مبلغ احراز هویت سجام است.

قبل از احراز هویت غیرحضوری سجام در همراه‌بانک و وب‌سایت بانک مهر ایران رعایت چند نکته ضروری است. نخست، شما باید در سامانه سجام ثبت‌نام کرده و کد رهگیری در اختیار داشته باشید. همچنین داشتن کارت ملی هوشمند یا در اختیار داشتن رسید ثبت نام کارت ملی ضروری است و در نهایت شماره موبایل ثبت ‌شده در سامانه سجام باید در دسترس شما باشد.

برای این منظور، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت بانک مهر ایران به نشانی www.qmb.ir نسبت به نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن همراه بانک «مهریران» اقدام کنید. همچنین دسترسی به این فرآیند در بخش احراز هویت الکترونیکی وب‌سایت سجام به آدرس https://sejam.qmb.ir/sejam نیز امکان پذیر است.

جزییات و چگونگی احراز هویت آنلاین سجام

شما می‌توانید از طریق همراه‌بانک مهر ایران یا از طریق لینکی که پیش‌تر گفته شد، اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. در مرحله بعد کد پیامک شده به شماره موبایل ثبت شده در سامانه سجام را وارد می‌کنید و بعد از آن نوبت به ارسال یک عکس سلفی از چهره و یک عکس هم از نمونه امضای شما می‌رسد. مرحله بعدی شامل ارسال یک ویدئو از خودتان طبق شرایطی است که در همان صفحه توضیح داده شده؛ به‌طوری که جمله‌ای را که برای شما نمایش داده می‌شود، می‌خوانید.

پس از اینکه ویدئو ارسال شد، نوبت به تأیید اطلاعات و مدارک می‌رسد. از صحت آنها مطمئن شوید و گزینه تأیید نهایی اطلاعات را لمس کنید. سپس وارد درگاه پرداخت الکترونیکی می‌شود و می‌توانید کارمزد احراز هویت را با کارت هر یک از بانک‌های عضو شتاب پرداخت کنید.

در ادامه صفحه تأیید به همراه کد پیگیری به شما نمایش داده می‌شود. مدارک شما در اسرع وقت توسط اپراتور بررسی می‌شود و در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح باشد، احراز هویت شما در سامانه سجام تأیید شده و کد بورسی شما از طریق پیامک برایتان ارسال خواهد شد.

فرآیند احراز هویت غیرحضوری در کمتر از ۱۰ دقیقه انجام می‌شود. از آنجا که اپراتور چک‌کننده نهایی به‌صورت آفلاین است، کمی زمان برای تأیید نهایی از سوی این اپراتور صرف می‌شود. طی کردن این فرآیند چند دقیقه‌ای باعث می‌شود دیگر نیازی به مراجعات حضوری نباشد؛ این در حالی است که فراگیری بیماری کرونا، دریافت خدمات به‌صورت غیرحضوری را بیش از هر زمانی ضروری کرده است.