۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

فروش سه هزار و ۳۰میلیارد تومانی اوراق بدهی/ کاهش ۰.۵درصدی نرخ بهره اوراق بدهی

۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۹:۴۲
کد خبر: 510508
فروش سه هزار و ۳۰میلیارد تومانی اوراق بدهی/ کاهش ۰.۵درصدی نرخ بهره اوراق بدهی

با فروش سه هزار و ۳۰ میلیارد تومان اوراق بدهی در بازار سرمایه، مجموع فروش اوراق بدهی تا پایان مرحله چهلم به۱۱۳هزار و ۹۹۸ میلیارد تومان رسید. میانگین نرخ بهره اوراق فروش رفته در این مرحله برابر ۲۰.۵۷ بود که نسبت به هفته گذشته(۲۱.۱۱) کاهش داشته است. در این مرحله چهار بانک و موسسه اعتباری و سه نهاد مالی سفارش‌های‌ خود را به ارزش هزار و ۸۷۰میلیارد تومان ثبت کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ چهلمین مرحله از حراج اوراق بدهی دولتی،با فروش هزار و سه هزار و ۳۰ میلیارد تومان اوراق به پایان رسید. دراین مرحله چهار بانک و موسسه اعتباری و سه نهاد مالی سفارش‌های‌ خود را به ارزش هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان ثبت کردند که وزارت اقتصاد ضمن پذیرش چهار درخواست با فروش هزار و ۴۸۰میلیارد تومان اوراق «اراد۷۷» با نرخ بازده تا سررسید ۱۹.۷۴ درصد و ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق «اراد۷۸» با نرخ بازده تا سررسید ۱۹.۴۳ درصد و در مجموع به ارزش هزار و ۴۵۰میلیارد تومان موافقت کرد. این در حالی بود که ۲۶ هزار و۹۳میلیارد تومان اوراق برای این مرحله عرضه شده بود که حاکی از فروش ۱۱.۶ درصدی است.

همچنین طی این هفته هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان اوراق «اراد۶۵» با نرخ بازده تا سررسید ۲۱.۵ درصد،۱۰ میلیارد تومان اوراق «اراد۷۰» با نرخ بازده تا سررسید ۲۰.۵ درصد در بورس فروخته شد.

بنابراین در مجموع، سه هزار و ۳۰ میلیارد تومان اوراق بدهی دولتی طی هفته منتهی به ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۹ توسط سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی خریداری شد.

میانگین نرخ بهره اوراق فروش رفته در این مرحله برابر ۲۰.۵۷ بود که نسبت به هفته گذشته(۲۱.۱۱) کاهش داشته است.

به طور کلی از ابتدای سال تا کنون ۱۱۳ هزار و ۹۹۸ میلیارد تومان اوراق بدهی توسط وزارت اقتصاد به فروش رفته است.

مرحله چهل و یکم حراج اوراق دولتی نیز هفته آینده با عرضه ۲۳ هزار و۷۶۰میلیارد تومان اوراق بدهی دولتی و همچنین ۵ هزار میلیارد تومان اوراق سلف موازی نفت ادامه خواهد یافت.که جزئیات آن به شرح زیر است.

8