۰ نفر

در آیین رونمایی از طرح های پیشران اقتصاد دیجیتال

روحانی: حرکت از اقتصاد سنتی به سمت اقتصاد دیجیتال است/ در ایام کرونا بدون مراجعه مردم به بانک ۷۷میلیون وام دادیم

۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۱۰
کد خبر: 442348
روحانی: حرکت از اقتصاد سنتی به سمت اقتصاد دیجیتال است/ در ایام کرونا بدون مراجعه مردم به بانک ۷۷میلیون وام دادیم

رئیس جمهور گفت: معمولا در اقتصاد سنتی ده الی ۲۰ سال بازگشت سرمایه طول می‌کشد، اما سرمایه گذاری (دیجیتال) خیلی زود بر می‌گردد، این به معنای سودآور بودن این بخش است.

به گزارش اقتصادآنلاین ، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در مراسم رونمایی از پروژه‌های ‎اقتصاد دیجیتال گفت: خیلی مهم است وقتی در این فضا سرمایه گذاری می‌کنیم سرمایه را خیلی سریع پول را بر می‌گرداند.

وی ادامه داد: معمولا در اقتصاد سنتی ده الی ۲۰ سال بازگشت سرمایه طول می‌کشد، اما این سرمایه گذاری (دیجیتال) خیلی زود بر می‌گردد این به معنای سودآور بودن این بخش است. ضمن اینکه این فن آوری روز و پیچیده است سرمایه گذاری آن نیز زود بازده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: شرکت ایرانسل یک نمونه‌ای است که شرکت‌های غیر دولتی می‌توانند بار مسئولیت خدمات را برعهده بگیرند و همانطور که از ابتدای دولت یازدهم در مورد واگذاری اقتصاد دولتی به بخش خصوصی می‌گفتیم الان در بخش خدمات هم می‌توان این کار را انجام داد.

رئیس قوه مجریه با طرح این پرسش که چقدر کیفیت برای سفارش دهنده اهمیت دارد، اظهار داشت: امیدوارم این خدمات با کیفیت برای سفارش دهندگان باشد.

روحانی بیان داشت: اصولا اقتصاد سنتی در حال تغییر و تحول به اقتصاد دیجیتال است، یعنی کشاورزی ما هم به سمت دیجیتال می‌رود. در مساله دامداری ازاد امروز بخش بزرگی از این حرکت به صورت دیجیتال انجام می‌شود و طرف با امکاناتی که دارد می‌بیند گوسفندان و گاوهای او کجا حرکت می‌کنند.

رئیس جمهور با اشاره به بازدید خود از یک کارخانه ساخت خودرو در یکی از کشورهای دیگر گفت: ساخت خودرو با هوش مصنوعی صورت می‌گرفت. ما در این ایام کرونا که روزهای سختی برای مردم ما بود فرصت فن‌اوری اطلاعات و بروز آن برای مردم بیشتر شد. ما توانستیم بدون مراجعه مردم به بانک به ۷۷ میلیون نفر وام بدهیم.

وی بیان داشت: در تبلیغات انتخاباتی دیوارها از چسباندن عکس‌ها خلاص شدند و همه تبلیغات به سمت تبلیغات اینترنتی آمد؛ این فضا در انتخاب مردم هم تاثیرگذار است. دولت همه امکانات را فراهم کرده بود که این انتخابات گذشته کاملا الکترونیکی برگزار شود اما هماهنگی بین شورای نگهبان و وزارت کشور انجام نشد.

روحانی اظهار داشت: اصلا مردم آنلاین نتایج انتخابات را ببینند البته شاید بگویند این برای کسی که رای آورده تبلیغ می‌شود اما غیر از آن می‌توان مردم آنلاین ببیندد و تفکراتی مثل تقلب و دخالت از بین می‌رود و مردم میبینند دستی در انتخابات دخالت ندارد.

وی با اشاره به نقش فضای مجازی در شفافیت و مبارزه با فساد تاکید کرد: چگونه امکان پذیر است با شیوه‌های سنتی با فساد مبارزه کنیم. ما برای همکاری با کشورهعای دیگر چاره‌ای جز توسعه این فضا نداریم. الان همه  هواپیماها و کشتی ها با اطلاعات فضا پایه کار می‌کنند. زیرساخت‌ها در دولت یازدهم آماده شد و شرایط برای استفاده مهیا شد و ما دیدیم که ظریب نفوذ اینترنت در این سال‌ها چهار برابر شده است.

روحانی تصریح کرد: بعضی از کشورها ۱۴ درصد GDP اقتصادشان از اقتصاد دیجیتال است ما به ۶.۵ درصد رسیدیم که رقم خوبی است.