۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قرنطینه کرونا چقدر باید طول می‌کشید؟

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۱۱
کد خبر: 438075
قرنطینه کرونا چقدر باید طول می‌کشید؟

بر اساس آخرین تحقیقات محققان، درسی که از آنفولانزای اسپانیایی باید گرفت این است که محدودیت‌های اجتماعی برای مهار ویروس کرونا نباید تنها یک ماه انجام می‌شد؛ بلکه برای ریشه‌کن کردن آن حدود 12هفته، تعطیلی و قرنطینه در سراسر جهان باید به طول می‌انجامید.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش بلومبرگ، درسی که از آنفولانزای اسپانیایی باید گرفت این است: "محدودیت‌ها را به زودی پایان ندهید."

بر اساس یک مقاله جدید تحقیقاتی در خصوص پیامدهای طرز مواجهه با کووید-19 آمده که فاصله اجتماعی باعث کاهش قابل توجه مرگ و میرهای ناشی از آنفولانزای اسپانیایی در یک قرن گذشته نشد، زیرا به اندازه کافی طول نکشیده است.

اقتصاددان دانشگاه هاروارد، رابرت بارو می‌گوید که تعطیلی مدارس، ممنوعیت برگزاری اجتماعات عمومی، قرنطینه و تعطیلی در شهرهای مختلف ایالات متحده جان افراد زیادی را نجات نداد، زیرا میانگین مدت آنها تنها یک ماه بود.

بر اساس نوشته بارو در مقاله دفتر ملی تحقیقات اقتصادی، درسی که از آن دوران برای پاندمی ویروس کرونا در سال 2020 باید گرفت این است که فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه باید برای مدت زمان طولانی‌تر حفظ شوند. حدود 12 هفته تعطیلی بسیار بهتر از 4-6هفته جواب می‌دهد.

2