۰ نفر

بر اساس اعلام بانک مرکزی؛

پرداخت بدهی‌های عراق به ایران تسریع می‌شود/ استفاده از مکانیزم پرداخت مالی جدید

۱۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۵۱
کد خبر: 334682
پرداخت بدهی‌های عراق به ایران تسریع می‌شود/ استفاده از مکانیزم پرداخت مالی جدید

در دیدار رئیس کل بانک مرکزی با وزیر دارایی عراق، بر تسریع در پرداخت بدهی های ایران با استفاده از مکانیزم پرداخت مالی جدید، تاکید شد.

    به گزارش اقتصاد آنلاین ، عبدالناصر همتی در نشست با وزیر دارایی عراق، با اشاره به درک محدودیت های بانک مرکزی عراق توسط ایران به دلیل شرایط تحریم گفت: ما انعطاف لازم را داریم که در همین چارچوب، همکاری کنیم و توافق شب گذشته نیز برای شروع مراودات پولی مناسب است.

رئیس کل بانک مرکزی ایران ابراز امیدواری کرد که دو طرف برای پیشبرد روابط دو کشور، گام های محکمی بردارند.

در ادامه این نشست، وزیر دارایی عراق با اشاره به تصویب بودجه سال جدید این کشور توسط پارلمان، گفت: بر اساس بودجه مصوب، می توانیم موضوع صادرات ایران به عراق را آغاز و مشکل پرداخت مطالبات ایران را مخصوصا در حوزه گاز و برق حل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بودجه خوبی برای حوزه برق عراق در نظر گرفته ایم، افزود: برای بازپرداخت بدهی ها به ایران، مبالغی را در نظر گرفته ایم که اجرایی شدن مکانیزم پرداخت مالی جدید بین دو کشور که در توافقات این سفر حاصل شد، آن را تسریع خواهد کرد.

وزیر دارایی عراق ادامه داد: از توافقات حاصل شده و مفاد آن اطلاع دارم و به منظور حل مشکلات موجود، تلاش می کنم تا این توافقات به طور کامل اجرایی شود.

وی با تاکید بر لزوم تقویت مستمر روابط اقتصادی دو جانبه تصریح کرد: من با شما هم عقیده ام که مسائل بانکی کلید حل مشکلات و توسعه روابط ایران و عراق است و باید راهکارهای مناسب در این خصوص را، در دیدارها پیدا کنیم.