۰ نفر

آموزش بازاریابی دیجیتال با دیتاجو و دانشگاه بریتیش کلمبیا و واشنگتن

۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۲۴
کد خبر: 461290
آموزش بازاریابی دیجیتال با دیتاجو و دانشگاه بریتیش کلمبیا و واشنگتن

دیتاجو در تلاش است تا با گردآوری انواع مختلف فایل‌های آموزشی، نمونه سوالات، جزوات درسی، گزارش‌های کارآموزی، پروپوزال‌ها، پرسشنامه‌ها و... در کنار دانشجویان بوده نیاز آنان را در تمامی زمینه‌های آموزشی و پژوهشی رفع نماید.

دیتاجو با در نظر گرفتن جامعیت، تلاش کرده‌است تا فایل‌های آموزشی را در بیش از 14 دسته تخصصی فراهم نماید. بدین ترتیب، دانشجویان تمامی رشته‌ها می‌توانند با مراجعه به دیتاجو که مانند یک موتور هوشمند آنلاین عمل می‌کند، فایل های آموزشی را که نیاز دارند، به راحتی بدست آورند.

دیتاجو در کنار جامعیت، سرعت را نیز مدنظر قرار داده و سعی دارد، درخواست‌ها و جستجوهای دانشجویان را در کمترین زمان ممکن نمایش دهد، بدین ترتیب از جستجوهای اضافی و بی حاصل نیز جلوگیری کرده و در زمان دانشجویان نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

دیتاجو حاصل زحمات متخصصان و کارشناسان دیجیتال مارکتینگ تبریز می‌باشد. اعضای این تیم در تمامی شاخه‌های حوزه دیجیتال مارکتینگ متخصص بوده و از افراد خبره این حوزه در کشور ایران و در شهر تبریز محسوب می‌شوند.

شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ که تیم دیتاجو فعالیت می‌کنند را می‌توان اینگونه بیان نمود:

سئو و افزایش ورودی از طریق موتورهای جستجو، بهینه‌ سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو سئو یا search engine optimization نام دارد. نقش سئو به هنگام جستجو توسط کاربر و نمایش نتایج مشخص می‌شود و کمک می‌کند تا وب‌سایت شما رتبه بالاتری در موتور جستجو کسب کند و جزو نتایج برتر به شمار رفته و در صفحه اول قرار بگیرد.

شاخه دیگر مربوط به تبلیغات آنلاین در بسترهای مختلف می‌باشد. در این زمینه می‌توان از روش‌های مختلف تبلیغ مانند تبلیغ‌های بنری، تبلیغات همسان، تبلیغات در گوگل برای معرفی و جذب بیشتر مخاطب بهره برد.

اندازه‌گیری داده و بهینه‌سازی نرخ‌ها یکی از مهم‌ترین شاخه‌های دیجیتال مارکتنیگ به شمار می‌رود. در این شاخه با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف همچون:  گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول می‌توان داده‌های مختلف در رابطه با سایت را مورد بررسی قرار داده و با در اختیار داشتن اطلاعات سودمند، عملکرد را بهبود بخشید.

طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت با وردپرس در این شاخه عمده فعالیت مورد توجه برای دیجیتال مارکتر تبریزی، راه اندازی سایت از طریق وردپرس که یک سیستم مدیریت محتوا بسیار ساده است، می‌باشد.

ایمیل مارکتینگ یکی از قدرتمندترین ابزارها برای فروش محصولات به دلیل هزینه بسیار کم و نرخ تبدیل بالا می‌باشد که با ارسال ایمیل های هوشمند به مخاطبین همراه است.

بازاریابی محتوا، سوشال مارکتینگ و موبایل مارکتینگ از دیگر زمینه‌هایی است که اعضای تیم دیتاجو با دقت و به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند.

دیجیتال مارکتینگ در استارتاپ های تبریز

اکوسیستم‌های مختلف ممکن است همواره با مشکلاتی مواجه شوند، جامعه استارتآپی و دیجیتال مارکتینگ تبریز نیز از این قاعده مستنثی نبوده و با مشکلاتی روبرو است، که نیازمند توجه و اعمال راهکارهای کارساز می‌باشد.

در ادامه به معرفی برخی از این مشکلات و راهکارهای پیشنهادی می‌پردازیم:

نداشتن دید درست از استارتاپ، داشتن نگاه تفریح به استارتاپ، عدم بکارگیری روش های صحیح مارکتنیگ در تبریز، نبود رسانه مستقل، فقدان فرهنگ مشارکت و همیاری، عدم حمایت دستگاه ها و نهادهای موثر از جمله پارک‌های علم و فناوری از استارتاپ‌ها، نبود فرهنگ سازمانی کارآمد، عدم آشنایی صاحبان کسب و کارها با مفاهیم اولیه استارتاپ، نبود زبان مشترک بین فعالان اقتصادی سنتی و نسل جدید کارآفرینان، فراهم نبودن فرهنگ مواجه با استارت آپ و قبول آن در سطح شهر، به رسمیت نشناختن تجربه‌های دیگران، عدم تمایل صاحبان کسب و کار در به اشتراک گذاری تجارب، عدم تمایل به آموختن و به روزآوری آموخته‌ها، نبود مراکز مردم‌نهاد و حضور ضعیف نظام صنفی رایانه‌ای و اتاق بازرگانی جهت سامان‌دهی و رسیدگی به مشکلات حوزه کارآفرینی استارتاپی، عدم حمایت بخش خصوصی قدرتمند بومی استان از این حوزه، مشکلات مالیاتی، بیمه، دید اشتباه سیستم دولتی و علی‌الخصوص دستگاههای اجرایی مرتبط و مصادره به مطلوب پتانسیلها و موضوعات مطرح در این کلونی‌ها توسط برخی از بازیگران این عرصه در مواجهه و همکاری با مراکز و نهاد‌های دولتی و حاکمیتی از جمله مشکلات پیشرو استارتاپ‌های تبریز می‌باشد که نیازمند فرهنگ سازی، توجه بیشتر مسئولین، جذب بخش خصوصی، ترویج فرهنگ مشارکت و همیاری، انتقال تجارب و رسیدن به یک زبان مشترک می‌باشد.

شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ تبریز، بایستی در ابتدای راه تجارب صنعتی شرکت، شفافیت دیجیتال، کیفیت خدمات و گزارش خوب فعالیت‌های دیجیتال را به شما ارائه بدهند. این شرکت‌ها می‌توانند در زمینه بهینه سازی موتور جستجو، بهینه سازی شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات کلیکی، مدیریت قسمت آنلاین شرکت به بهترین نحو، طراحی و توسعه وب سایت، بازاریابی ویدیویی و بازاریابی محتوا، خدمات سئو تجارت الکترونیکی و بازاریابی از طریق تلفن همراه به شما ارائه خدمات بکنند.

برخی از ویژگی‌ها در زمینه دریافت خدمات اساسی به شمار می‌رود:

ارائه مشاوره: اعضای شرکت دیجیتال مارکتینگ در تبریز بایستی اصول کار و روش‌ها و خدمات خود را به طور کامل به مشتریان ارائه دهد و قبل از شروع کار به تمامی سوالات و ابهامات مراجعه کننده پاسخ داده‌باشد.

تضمین کیفیت: قبل از شروع به کار بایستی نمونه‌هایی از فعالیت‌های قبلی شرکت و نتایج آن را به منظور بررسی کیفیت و تسلط شرکت بر انجام امور را به مشتری نمایش دهد.

تعیین هزینه‌ها: برای شروع پروژه باید قبل همه هزینه‌های احتمالی را بررسی شده و تخمین زده شوند. قرارداد را با هزینه معقول و مناسب و خدماتی بی نظیر تنظیم نمایید.

بهترین دانشگاه های کانادا در آموزش دیجیتال مارکتینگ

یکی از رشته‌هایی که می‌تواند به کمک دیجیتال مارکترها بیاید رشته تحصیلی MBA که مخفف عبارت Master of Business Administration است، در واقع همان مدرک ارشد مدیریت کسب و کار، بازرگانی و یا تجارت است که به منظور گسترش مهارت‌های مورد نیاز مشاغل حوزه تجارت و مدیریت آموزش داده می‌شود.

دانشگاه‎های شهرهای مختلف این کشور تورنتو، ونکوور، مونترال و سایر شهرها پذیرایی دانشجویان رشته MBA هستند. این رشته به چند صورت تمام‌وقت، پاره‌وقت، اجرایی، دو مدرکی Dual degree و از راه دور ارائه می‌گردد. شرایطی که برای پذیرش در این رشته وجود دارد به صورت خلاصه به شرح زیر است:

برخورداری از حداقل نمره میانگین معدل (GPA) 3.0 از آخرین سال تحصیلی مقطع کارشناسی از دانشگاه معتبر از جمله شرایط اولیه برای پذیرش در این رشته است. متقاضیان می‌بایست، دارای نمره معدل ۱۵ تا ۲۰ (معادل نمره Mid-B) در مقطع کارشناسی و برای تحصیل در مقطع دکترا دارای نمره معدل ۱۶ تا ۲۰ ( معادل نمره B+) در کشور کانادا باشند. همچنین داوطلبان باید نمره و امتیاز کسب شده در آزمون‌های بین‌المللی GMAT و یا GRE را به دپارتمان پذیرش دانشگاه و یا بیزینس اسکول ارسال کنند. متقاضیانی که هر سه آزمون CFA را با موفقیت پاس کرده باشند، نیاز به ارائه GMAT ندارد. داشتن تجربه کاری مرتبط با رشته تحصیلی MBA  در کانادا به مدت 2 سال نیز مورد نیاز است. از ناظران و سوپروایزرهای محیط کار فعلی و قبلی باید تاییدیه اشتغال در آن محل را کسب نمایید. حداقل دو مقاله تحقیقاتی دست نوشته مرتبط با رشته تحصیلی ارائه نمایید. برخورداری از مدرک TOEFL iBT (آزمون آنلاین) با مجموع نمره ۱۰۰ و حداقل نمره ۲۲ در بخش‌های مکالمه و نوشتار و یا برخورداری از مدرک آیلتس با نمره ۶٫۵ تا ۷ از دیگر شرایط اولیه برای پذیرش در این رشته می‌باشد.

دانشکده‌هایی که سرآمد آموزش دانشجویان MBA در کشور کانادا می‌باشند عبارتند از: York University’s Schulich School of Business، Queen’s School of Business, Queen’s University، University of Toronto: Rotman School، Desautels School, McGill University، Sauder Business School, University of British Columbia، University of Alberta, Alberta School of Business و University of New Brunswick, Saint John Faculty of Business

مدت زمان تحصیل در این رشته بستگی به نوع دوره، شرایط دانشجو و برنامه تحصیلی دانشگاهی دارد. اما اگر طور میانگین حضور دو تا سه ساعته در کلاس درس داشته باشید به طور میانگین 2 سال زمان برای اتمام این دوره نیاز است و با معادل ۶ ساعت حضور هر روزه در کلاس درس فشرده، یکسال و یا ۱۸ ماهه مدت زمان تحصیل طول خواهد کشید.

اخبار دانشگاه های آمریکا در یادگیری دیجیتال مارکتینگ

رشته دیجیتال مارکتینگ از جمله رشته‌های پرطرفدار در سالهای اخیر می‌باشد که در قالب مدرک کارشناسی ارشد ارائه می‌گردد.

جذب دانشجو در این رشته‌ها در گرایش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. طرح ریزی و استراتژی، ارتباطات در بخش رسانه های اجتماعی، نمایشگر دیجیتال و تبلیغات و رفتار مصرف کنندگان / نگرش ها از جمله گرایش‌های این رشته‌ی تحصیلی می‌باشد.

طرح ریزی و استراتژی دوره هایی هستند که به آموزش مواردی مثل فروش، بازاریابی موفق، روش های بازاریابی سنتی، دیجیتال مارکتینگ تبریز و… می‌پردازند. این دوره که از دوره‌های مناسب آموزشی برای دیجیتال مارکترها به شمار می‌رود از مواردی مثل بازاریابی دیجیتال و استراتژی های موجود تشکیل شده اند.

نمایشگر دیجیتال و تبلیغات نیز با استفاده از محتواهای بصری و متن‌های تبلیغاتی مانند بنر، تصاویر و ... درصدد جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری هستند.

گرایش رفتار مصرف کنندگان / نگرش ها نیز از گرایش‌های تخصصی این رشته می‌باشد. موفقیت در این رشته نیازمند دستیابی به تمرکز بر بازار است. علاوه بر مبحث های اقتصاد و روانشناسی، کسب تخصص در این حوزه به معنی تمرکز بر فناوری ها، رفتار مصرف کننده و چگونگی کاربرد آنها برای ارتباط با بازار است. متخصصان این حوزه می توانند با افزایش مهارت‌های خود در زمینه چگونگی رفتار مصرف کننده در رابطه با استفاده استراتژی ها اطلاعات کسب کنند.