۰ نفر

عضو کمیسیون اقتصادى مجلس اعلام کرد؛

اشتغال و رونق اقتصادى در گرو حمایت از بخش مولد

۵ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۲۳
کد خبر: 369360
اشتغال و رونق اقتصادى در گرو حمایت از بخش مولد

یک عضو کمیسیون مجلس، اشتغال و رونق اقتصادى را در گرو حمایت از بخش مولد دانست و گفت: اگر حمایت از بخش مولد در تمام ابعاد در دستور کار باشد، خود به خود اشتغال و رشد اقتصادی شکل خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، فرید موسوی روز شنبه در همایش آینده کار و کارآفرینی جوانان که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، بر تفکیک تولید و اشتغال تاکید کرد و گفت: متاسفانه دولت­‌های مختلف ما تاکنون خود اشتغال را هدف گرفته­‌اند در حالی که هر اقدامی اگر با این رویکرد صورت بگیرد مسکنی بیش نیست.

وى افزود: باید دانست تا زمانی که اشتغال هدف اصلی در نظر گرفته می‌شود و سعی می­‌کنیم بدون فراهم کردن بستر برای آن نسخه بپیچینم، وضعیت این بخش تغییری نمی­‌کند.

موسوى با انتقاد از رشد روزمره بخش غیرمولد اظهار کرد: اقدامات سوداگرانه در بخش غیرمولد مسکن بازدهی ۱.۴ برابر تورم داشته است، یعنی آن فرد نه تنها سرمایه­‌اش را حفظ کرده که دو برابر هم بازدهی داشته است.

عضو کمیسیون اقتصادى مجلس تصریح کرد: اشتغال صرفا یک شاخص است، اگر بخش مولد در تمام ابعاد در دستور کارمان باشد، خود به خود بحث اشتغال و رشد اقتصادی شکل خواهد گرفت و نهایتا اینکه برای تقویت پول ملی راهی جز تولید ملی نداریم.