۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت موبایل پس از تکذیب ممنوعیت واردات

۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۲
کد خبر: 451625
قیمت موبایل پس از تکذیب ممنوعیت واردات

چند روز پیش خبری مبنی بر ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای 300یورو اعلام شد که افزایش شدید قیمت این گوشی‌ها را به دنبال داشت. علی‌رغم تکذیب این خبر قیمت گوشی‌ها همچنان صعودی است.

اقتصادآنلاین - سیده زهرا محمودی؛ به دنبال انتشار خبر ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای 300یورو، ناگهان بازار موبایل با شوکی عظیم مواجه و قیمت‌ها روند صعودی شدیدی داشتند. یک روز بعد این خبر تکذیب و اعلام شد که با تصمیم نهایی کمیته‌ای متشکل از وزارت صمت، بانک مرکزی و وزارت ارتباطات، در روند واردات  گوشی‌های گران تر از 300 یورو تغییری نخواهیم داشت و وارداتشان همچنان بدون هیچ تغییری حتی به صورت مسافری ادامه خواهد داشت.

در این زمینه بخوانید

گوشی بخریم یا دست نگه داریم؟

پس از انتشار این خبر، مسئول تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل آن را رد و از وجود قطعی این مصوبه و ممنوعیت واردات موبایل گران خبر داد. در این خصوص ادعا شده است که خبر تکذیب فقط جهت جلوگیری از تنش‌ها در بازار موبایل بوده است و شنیده‌ها حاکی از آن است که این ممنوعیت از ابتدای سال تایید شده و برای عدم نوسانات شدید در بازار رسانه‌ای نشده است.

بررسی‌های میدانی خبرنگار اقتصادآنلاین نشان می‌دهد با وجود رد ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای 300 یورویی اما قیمت‌ها در بازار نه تنها کاهش نیافته، بلکه همچنان افزایشی است.

 در ادامه قیمت روز برخی از انواع مدل گوشی را مشاهده می‌کنید.

موبایل