۰ نفر

۲۹۴۰۶ مبتلا به کرونا در کشور تاکنون

۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۵۷
کد خبر: 427107
۲۹۴۰۶ مبتلا به کرونا در کشور تاکنون

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۳۸۹ مورد جدید کروناویروس در کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کیانوش جهانپور گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس یافته های آزمایشگاهی، ۲۳۸۹ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به این بیماری تا امروز ۷ فروردین ۱۳۹۸ به ۲۹۴۰۶ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۱۰۴۵۷ نفر از مبتلایان به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۷ نفر از بیماران کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع، شمار درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۲۲۳۴ نفر افزایش یافت.

وی همچنین گفت: مشارکت مردم در طرح غربالگری کرونا از مرز ۵۰ میلیون نفر گذشت و به حدود ۵۰ میلیون و ۸۲۱ هزار نفر تا ظهر امروز رسید. مردم برای آگاهی از وضعیت سلامتی خود حتما به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند

جهانپور گفت: حدود ۲۷۴۶ نفر از بیماران، مورد شدید ابتلا به این بیماری هستند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه روند ابتلا و شیوع بیماری کووید – 19 در کشور  صعودی- تدریجی است، گفت:‌ قاعدتا ما آن پیک‌ها و خیزهایی که ممکن است در برخی کشورهای دیگر طی روزهای اخیر مشاهده شده است را نداشتیم.

وی گفت: بخش عمده این روند مدیریت شده بیماری که با مهار و کنترل بیماری متفاوت است، با همت و مشارکت مردم و البته اقدامات خوب مدیریتی و مداخله‌ای که در بسیج عمومی مقابله با کرونا با محوریت نظام سلامت و وزارت بهداشت و همکاری و هم‌نوایی نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی مقاومت بسیج و ناجا و همکاران در سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت.

جهانپور ادامه داد: این روند تدریجی و مدیریت شده ابتلا به بیماری که گریزناپذیر است، محصول مشارکت و هم‌افزایی تمام نهادها و بخش‌ها و مشارکت عمومی مردم عزیز است البته استمرار آن نیز تابع همین موضوع خواهد بود.

سخنگوی وزارت بهداشت با ابراز امیدواری گفت: مردم مشارکت کنند و از هرگونه تجمع پرهیز و ترددهای غیر ضروری خود را لغو کنند که البته محدودیت‌های آن با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در روزهای اخیر و هفته‌های آینده تشدید خواهد شد و به نوعی از سفرهای غیر ضروری و بین شهری ممانعت به عمل خواهد آمد.

وی تاکید کرد: امیدوارم در روزهای عادی از رفت و آمد به پارک‌ها نیز که براساس این طرح محدودیت‌هایی برای آن نیز در استان‌های مختلف اعمال خواهد شد، پرهیز کنند و با اعمال محدودیت تدریجی از سوی نهادهای مختلف با همکاری و مشارت مردم مامور خواهد شد.

جهانپور ادامه داد: امیدوارم این روند مدیریت شده را طی هفته‌های آینده به سمت مدیریت مهار و کنترل بیماری ببریم و بتوانیم خبر مهار و کنترل این بیماری را به مردم بدهیم.