۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

واکنش محسن هاشمی به مشکل ارائه وثیقه شهرداری برای اوراق مشارکت حمل و نقل عمومی/ به توان مدیر ربط دارد!

۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۹
کد خبر: 469582
واکنش محسن هاشمی به مشکل ارائه وثیقه شهرداری برای اوراق مشارکت حمل و نقل عمومی/ به توان مدیر ربط دارد!

رییس شورای شهر تهران گفت: اینکه شهرداری بتواند وثیقه فراهم کند به توان مدیر ربط دارد.

اقتصاد آنلاین-فائزه مومنی: چندی پیش مرتضی الویری، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران طی تذکری از ارائه نشدن وثیقه به یک بانک دولتی برای فعال شدن 1500میلیارد تومان اوراق مشارکت حوزه حمل و نقل عمومی انتقاد کرد.

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا شهرداری توان ارائه وثیقه ندارد و چه چیزی می‌تواند به عنوان وثیقه مورد استفاده قرار بگیرد به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: وثیقه شامل موارد زیادی می‌تواند باشد، مثلا اگر زمانی بتوانند با بانک مرکزی صحبت کنند و شورای پول و اعتبار تصویب کند حتی هولوگرام یا تراکم در شهرداری هم می‌تواند وثیقه باشد یا حتی یک نامه شهردار که حساب‌هایش را زیر کلید بانک می گذارد. 

او ادامه داد:  درحال حاضر بانک‌ها خیلی حساس هستند چون وثایق شهرداری معمولا املاکی داده می‌شود که معارض دارند و زمانی که می‌خواهند از این املاک استفاده کنند، دچار بحران می شوند. اخیرا شهرداری برای بانک آینده از زمین‌ها و امکانات فروشگاه شهروند وثیقه گذاشته بود و وقتی بانک عامل سوال می‌کند می‌بیند روی زمین شهروند یک معارض وجود دارد؛ البته معارضی است که هنوز شکایتش در قوه قضاییه رسیدگی نشده و ثابت نشده اما در هر صورت  نگران می شود. این نگرانی سبب می‌شود قیمت وثیقه را پایین بیاورد و یا قبول کند. 

 رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری املاک بسیار زیادی دارد که می‌تواند وثیقه قرار دهد، تاکید کرد: مثلا مترو  سرمایه‌ای وسیع است و در زیر زمین همه ایستگاه‌ها مغازه‌های تجاری وجود دارد که سند ندارند. ممکن است یک بانک تمام این مغازه‌ها را بدون سند به عنوان وثیقه قبول کند و یک بانک دیگر قبول نکند. قبول کردن چنین مواردی به عنوان وثیقه به توان مدیر ارتباط دارد، اگر مدیری توان داشته باشد، مشکل وثیقه ایجاد نخواهد شد.