۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

ارزان‌ترین آپارتمان‌های قلب تهران چند؟

۹ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۱۲
کد خبر: 493848
ارزان‌ترین آپارتمان‌های قلب تهران چند؟

گزارش پیش رو به بررسی جزییات معاملاتی که طی یک ماه اخیر با قیمتی پایین‌تر از متوسط قیمت مسکن در مرکز تهران معامله شده است، می‌پردازد.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ خرید خانه در مرکز تهران مطلوب بسیاری از افراد است؛ اما به علت قیمت بالای آپارتمان‌های مرکز تهران، شاید افراد زیادی برای خرید خانه به این نقطه از شهر مراجعه نکنند. قیمت مسکن در مرکز تهران غالبا از متوسط قیمت مسکن در تهران بالاتر است و حتی آپارتمان‌هایی با قیمت‌های نجومی نیز در مرکز تهران معامله می‌شود؛ اما این به معنی این نیست که همه آپارتمان‌ها قیمت بسیار بالایی دارد و آپارتمان‌های ارزان‌تر از متوسط قیمت مسکن در تهران نیز در مرکز معامله می‌شود.

برای مشاهده جدول در سایز اصلی روی آن کلیک کنید

ارزان‌ترین آپارتمان‌های قلب تهران چند

یک کارشناس مشاور املاک در پاسخ به این سوال که چرا برخی از آپارتمان‌ها قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به متوسط قیمت مسکن در آن منطقه دارد، به اقتصادآنلاین گفت: هر چند منطقه و محله عاملی بسیار مهم در تعیین قیمت مسکن است، اما ممکن است برخی از خانه‌ها به علت سن بالا، نیاز به بازسازی و تعمیرات اساسی، دسترسی نامناسب، نداشتن امکاناتی چون انباری، پارکینگ، آسانسور و مهم‌تر از همه عجله مالک برای فروش ملک با قیمت پایین‌تری به فروش رود. در ادامه این گزارش به بررسی قیمت آپارتمان‌هایی که طی یک ماه اخیر با قیمتی پایین‌تر از متوسط قیمت مسکن در تهران به فروش رفته است، خواهیم پرداخت.

واحدی 93متری و 49سال ساخت در محله هفت تیر متری 19میلیون و 549هزار تومان و یک خانه 77متری و 24سال ساخت در محله ایرانشهر متری 21میلیون و 493هزار تومان معامله شد. برای خرید یک خانه 56متری و 29سال ساخت در کشاورز 15میلیون و 164هزار تومان در هر متر مربع هزینه پرداخت شده است. یک آپارتمان 100متری و 39سال ساخت در نصرت نیز متری 19میلیون و 815هزار تومان به فروش رفت.

آپارتمانی 49متری و 20سال ساخت در امیر آباد متری 16میلیون و 122هزار تومان و یک واحد 81متری و 23سال ساخت در پارک لاله متری 19میلیون و 711هزار تومان فروخته شد. میدان جهاد و میدان ولی‌عصر در منطقه6 شهرداری تهران قرار دارد. یک واحد 70متری و 40سال ساخت در میدان جهاد متری 17میلیون و 142هزار تومان و خانه‌ای 43متری و 42سال ساخت در میدان ولیعصر متری 19میلیون و 767هزار تومان معامله شده است.

لازم به یادآوری است که قیمت‌های ذکر شده ارزان‌ترین آپارتمان‌هایی است که طی این یک ماه در منطقه6 معامله شده است و بیانگر قیمت مسکن در محله‌های یادشده نیست.