۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به دانشجویان پیام نور/ کارکنان دانشگاه تا سقف ٣٠میلیون وام می‌گیرند

۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۰
کد خبر: 470049
اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به دانشجویان پیام نور/ کارکنان دانشگاه تا سقف ٣٠میلیون وام می‌گیرند

طی تفاهم‌نامه‌ای که بین بانک مهر ایران و دانشگاه پیام نور منعقد شد، دانشجویان این دانشگاه می‌توانند از تسهیلات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران جهت پرداخت شهریه و خرید لوازم الکترونیک استفاده کنند. همچنین کارکنان دانشگاه پیام نور می‌توانند از مزایای طرح کالا کارت برخوردار شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه پیام نور و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با هدف اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به دانشجویان به صورت کالا کارت با رویکرد کاهش هزینه‌های تحصیل، با حضور مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور، برگزار شد.

دکتر اکبری مدیرعامل بانک مهر ایران در این مراسم گفت: بانک مهر ایران در پی گسترش و تداوم مسئولیت‌های اجتماعی فعالیت‌های زیادی انجام داده و این بار تسهیلاتی را به داشجویان دانشگاه پیام نور ارائه خواهد کرد و این دومین تفاهم نامه است که با دانشگاه پیام نور منعقد می‌شود.

وی در خصوص کالا کارت بانک مهر اظهار داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران از بیست سال گذشته خدمات خود را ابتدا در حوزه معیشت تعریف کرد و بعدها این خدمات را در حوزه اشتغال‌زایی گسترش داد و امسال باتوجه به بالا رفتن هزینه‌های خانوار در حوزه‌های مختلف، قصد دارد فروشنده و ارائه کننده خدمات، از بستر بانک مهر، کالا را به صورت شش ماهه، نه ماهه و یک ساله به خریداران با کارمزد دو تا چهار درصد ارائه دهند. فرق این کالا کارت با کالا کارت سایر بانک‌ها در نرخ سود است که کارمزد سایر بانک‌ها بین پانزده تا بیست درصد است ولی کارمزد این بانک بین دو تا چهار درصد خواهد بود.

وی ادامه داد: امسال برنامه‌ریزی کردیم که به ۲.۵ تا سه ملیون نفر، ۳۰هزار میلیارد تسهیلات دهیم که ۱۵هزار میلیارد در شش ماهه اخیر داده شده و ۵۰۰هزار نفر از کالا کارت استفاده کردند که نشان‌دهنده استقبال مردم از این طرح است.

اکبری اظهار داشت: یکی از حوزه‌هایی که بانک در آن تسهیلات ارائه می‌کند، حوزه آموزش است که سال قبل قراردادی جهت پرداخت تسهیلات برای پرداخت شهریه با دانشگاه پیام نور منعقد شد که هنوز هم پابرجاست. پرداخت اقساط این تسهیلات نیز یک ماه پس از دریافت آن است.

مرتضی اکبری افزود: با توجه به شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش و عدم دسترسی دانشجویان به وسایل الکترونیک کار دیگری در این راستا انجام شد، بانک طرحی را برای دانشجویان اجرا کرد تا تجهیزات (تبلت، موبایل، لپ تاپ و...) را به صورت کالا کارت یک ساله در اختیار دانشجویان قرار دهد.

مدیرعامل بانک مهر در ادامه بیان کرد: یک کالا کارت برای دانشجویان و کالاکارتی دیگر هم برای اعضای هیات علمی تعریف شده است. تسهیلات به صورت خرید کالا و خدمات از جمله موبایل، لپ تاپ و آیپد است. سقف کارت با احتساب شهریه ٢٠میلیون تومان برای دانشجویان و تا سقف ٣٠میلیون تومان هم برای کارکنان با کارمزد دو تا چهار درصد است.

همچنین دکتر زمانی رئیس دانشگاه پیام نور در این مراسم تصریح کرد: دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه کشور با ۴٠٠٠ نفر هیات علمی، ١٠هزار کارمند و ۴٠٠٠٠٠دانشجو است. از سال قبل سعی کردیم بخشی از هزینه‌های شهریه و بار مالی دانشجویان را کاهش دهیم.

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: سال قبل تفاهم‌نامه‌ای با بانک مهر داشتیم که طی آن دانشجویان می‌توانند برای پرداخت شهریه تا بیست میلیون تومان از تسهیلات این بانک استفاده کنند. امسال این تفاهم‌نامه با شرایط سال قبل تداوم دارد به علاوه اینکه سال جاری در قرارداد کالا کارتی برای دانشجویان تدارک دیده شده تا وسایل الکترونیک مورد نیاز آموزش مجازی را تهیه کنند.

وی افزود: با شیوع کرونا سعی کردیم آموزش‌ها به صورت الکترونیک باشد و در تابستان ١٠٠درصد آموزش دروس به صورت الکترونیکی بود و این ترم هم دروس تئوری به صورت مجازی است. مشکلی که وجود داشت، عدم دسترسی برخی از دانشجویان به لوازم آموزش الکترونیکی بود که با این طرح می‌توانند لوازم را با کارمزد قرض‌الحسنه از فروشگاه‌های طرف قرارداد تهیه کنند.

زمانی در پایان عنوان کرد: بخش دوم تفاهم نامه طرحی جدید است که کالا کارتی تا سقف سی میلیون تومان برای کارکنان در نظر گرفته شده و در اختیار کارمندان و اعضای هیات علمی با کارمزد دو تا چهار درصد است. این تفاهم نامه کل خانوداه پیام نور را شامل خواهد شد.