۰ نفر

رییس نظام مهندسی معدن در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح کرد؛

استفاده از سرمایه بانک تجارت برای فعالیت‌های معدنی/ ارزیابی پروانه‌های بهره‌برداری در کمیته مشترک بانک و سازمان

۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۳۸
کد خبر: 468989
استفاده از سرمایه بانک تجارت برای فعالیت‌های معدنی/ ارزیابی پروانه‌های بهره‌برداری در کمیته مشترک بانک و سازمان

رییس سازمان نظام مهندسی معدن از استفاده از پروانه بهره برداری معادن به جای وثایق بانکی برای استفاده از خدمات بانکی، رفاهی و بیمه‌ای سازمان و بانک تجارت خبر داد.

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ تقی نبئی رییس سازمان نظام مهندسی معدن درباره تفاهم نامه میان سازمان و بانک تجارت عنوان کرد: در راستای تکالیفی که نسبت به اعضا و سازمان‌های استان‌ها در خدمات بانکی، رفاهی و بیمه‌ای داشته‌ایم به این نتیجه رسیدیم که بهترین رشد را می‌توان از طریق بانک تجارت ایجاد کرد و این تفاهم نامه در همین راستا به امضا رسید تا به اعضای سازمان (حقیقی و حقوقی) و نیز سازمان استان‌ها خدماتی اعم از بانکی، بیمه‌ای، مالی و رفاهی ارائه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بخش معدن کشور یکی از مشکلات خود را در اخذ تسهیلات از بانک‌ها می‌بیند، افزود: در تفاهم نامه پیش بینی کرده‌ایم طرح‌هایی که از بخش معدن می‌آید در سازمان نظام مهندسی و کمیته مورد تایید قرار می‌گیرد و سپس بانک به عنوان بخشی از وثایق مورد نیاز از پروانه بهره برداری طرح‌های معدنی استفاده خواهد کرد.

نبئی با بیان اینکه تفاهم نامه از امروز که به امضا رسید اجرایی خواهد شد، ادامه داد: بلافاصله با تدوین شیوه نامه‌ها و تایید دو طرف به سازمان استان‌ها و شعب بانک‌ها در سراسر کشور ارسال خواهد شد و سپس اعضای سازمان نظام مهندسی و سایر متقاضیان هم می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه از طریق سازمان استان‌ها و شعب استان‌ها تفاهم نامه پیش خواهد رفت، تصریح کرد: با کارت و شماره عضویتی که اعضا در اختیار دارند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند و البته سازمان در تلاش است تا سامانه‌هایی برای تسهیل این امور طراحی کند که سامانه دو طرف این تفاهم نامه به یکدیگر لینک شده و اعضا به راحتی شناسایی شوند.

رییس سازمان نظام مهندسی درباره ظرفیت‌های بانک تجارت در امضای این تفاهم نامه عنوان کرد: بانک تجارت به عنوان بزرگترین بانک حاضر در بورس این است که سرمایه زیادی در اختیار دارد و بر اساس این تفاهم نامه قرار است خدماتی که بانک تجارت به عضو سازمان ارائه خواهد کرد باید بیش از خدمات سایر بانک‌ها باشد.

نبئی در پایان تاکید کرد: کاهش نرخ بهره تسهیلات و کاهش نرخ مسدودی و افتتاح حساب‌های بانکی، حساب‌های کوتاه مدت و پرداخت سود به این حساب‌ها که در امور بانکی مصطلح است از جمله خدمات دیگری است که بانک می‌تواند به اعضای سازمان ارائه کند.