۰ نفر

براساس داده‌های تانکر ترکزر؛

صادرات نفت خام ایران بیش‌تر از تصور آمریکا است

۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۲۱:۵۲
کد خبر: 502094
صادرات نفت خام ایران بیش‌تر از تصور آمریکا است

داده‌های تانکر ترکزر نشان داد که ایران خیلی بیشتر از آن‌چه آمریکا گمان می‌کند نفت صادر می‌کند.

به گزارش اویل پرایس، داده‌های تانکر ترکزر نشان داد که ایران خیلی بیشتر از آن‌چه آمریکا گمان می‌کند نفت صادر می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، طبق این داده‌ها ایران با دور زدن تحریم‌ها توانسته است با خاموش کردن دستگاه ردیابی نفتکش‌ها و انتقال سوخت از کشتی به کشتی ۶۰۰,۰۰۰ بشکه در روز نفت صادر کند. این در حالی است که در گزارش کنگره آمریکا میانگین صادرات نفت ایران ۲۲۷,۰۰۰ بشکه در روز در نظر گرفته شده است.

در سال ۲۰۱۸ تانکر ترکرز برای اولین بار گزارش داد که اغلب نفتکش‌های ایرانی برای مخفی کردن مقاصد خود دستگاه ردیاب خود را خاموش می‌کنند. سال گذشته وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد از انتقال نفت کشتی به کشتی آگاهی دارد و به دنبال این است که با هماهنگی با سایر دولت‌ها راهی برای ردیابی این اقدامات پیدا کند.

اغلب صادرات نفت خام ایران به چین می‌رود. در حالی که چین رسماً اعلام کرده است که هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند، سیمون واتکینز به نقل از یک منبع آگاه در صنعت نفت به اویل‌پرایس گزارش داد که چین از ۱ تا ۲۱ جولای ۸.۱ میلیون بشکه نفت از ایران وارد کرده است.

اما همه صادرات نفت ایران مستقیماً به چین نمی‌رسند. طبق گزارش جدید واتکینز منابع آگاه گفته‌اند که بیشتر این واردات از طریق مالزی و بخشی از طریق اندونزی به چین ارسال می‌شوند.